Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 10 september 2023

Vad är det för fel på vänskap?

Av Neta - 10 september 2023 22:45

Som vanligt så får jag en del frågor när Leif och jag har tillbringat tid tillsammans. En del undrar rakt på sak hur vi kan sova under samma tak utan, ja ni vet. Nån som på riktigt tycker att dom har med det att göra.
Många som ställer alla möjliga frågor om varför o.s.v som säger rent ut, och det vet jag nån som sagt till honom också. Att man ska inte umgås med sitt X. Jag börjar bli riktigt trött på det.

En del tycker det är bra att vi kan umgås och säger att det är ju så det ska vara. Där häller jag med.

Vi var gifta en hel evighet. Verkligen i *nöd och lust.* i alla förhållanden finns både kärlek och vänskap och det finns inget som säger att vänskapen måste ta slut för att kärleken gör det.
Vi har gått igenom så mkt tillsammans och man kan inte dela visst av det med någon annan.

L har en väldigt fin egenskap som många inte verkar kunna stava till idag. Han är respektfull. Lägg sen till snäll, vänlig, empatisk och hjälpsam.
Han kan driva mig till vansinne ibland, jag är övertygad om att det kan jag göra med han också men det andra överväger.
Tillvaron med honom är så himla enkel, det så klart för att vi känner varann så väl. För mig blir det också ett slags trygghet.

Normalt ses vi inte så himla ofta, kan gå veckor utan att vi ens pratar med varann. Men sen när vi ses så är det som vi sågs igår.
Vi delar en del viktiga värderingar, andra som nån av oss tycker är viktiga delar vi inte alls men det är ok.

Igår märkte jag att det var lite kämpigt för honom med rullstolen, men fast jag märker det så säger han att det går bra. Han tycker väl det då men igår bestämde jag att när det blir kämpigt med rullstolen utomhus och under en hel dag som igår då blir det scooter ist. Eller så får vi skippa och göra saker tillsammans.

Han fyller 80 i november! 80! Kan ni tro det? Visste jag inte det skulle jag inte tro det iaf!

Ni som tycker det här är fel, ni kan dra åt helvete! Sköt er själva och skit i oss.

Jag tänker inte ändra på mig. Inte på honom heller.

Idag frågade jag om han kunde hjälpa mig på framsidan, det gjorde han och efter en fika så åkte han sen.
Jag kan erkänna att det blir tomt. Men det blir det när J eller C åker också, eller när Annika och jag skiljs efter våra äventyr. Men det går ju alltid över.


 
 
 
Diana & Rune

Diana & Rune

11 september 2023 05:01

Tänk att folk inte har nog med sitt eget liv utan måste lägga sig i andras också.
Jag och min nuvarande sambo har en mycket fin vänskap med min exmake. Vi umgås rätt mycket, åker på utflykter tillsammans alla 3, eller bara sitter och pratar strunt.
Jag har fått höra att det är ett konstigt förhållande vi 3 har, fattar inte vad som är så svårt.
Må väl!
Diana

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Neta

11 september 2023 23:45

Nej det är så himla konstigt tycker en del. Det är väl för 17 bättre att ha en bra relation med den man levt med och har barn med. Alla mår bra av det. Att plocka in en ny partner i samhörigheten är ju bara bra med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards