Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Så blev det påsk i år också

Av Neta - 6 april 2012 17:28

Vi firar vår hemmapåsk idag, sen resten av dagarna far vi runt lite. Mamma i morgon på dan med syster yster och hennes familj och Rs barn o barnbarn är väl det man ser fram mot mest. Är inte så ofta vi ses allihop på en gång, i princip bara jul- och påskafton. Ja syrran o jag ses ju så klart men att alla barn o gubbar är med samtidigt är ovanligt.

Har redan hunnit med lite sillunch med lite skaldjur och div grönsaker idag, ska väl ev äta en gång till och då lite varmt är det tänkt, om vi orkar.   


Christine blev ju sjuk den här veckan, så himla typiskt att hon missade sista dagarna på praktiken när hon bytt vecka och allting, var ju egentligen påsklov innan påsk här men hon ville jobba då och vara ledig nästa eftersom hon åker till Estland då. Tur som hon har fick hon åka en gång till, hon älskar ju det landet.


     


Förra året köpte jag och Elle påskformar i silikon på Lidl, blev inte att vi använde dom då men nu har hon bakat matbröd i dom, hon har en som blir 6 st ägg i och jag har nån påskkorg. Är ju nästan inte så man vill sätta kniven i min påskkorg, blev så himla bra när det både jäste och gräddades i den. Hennes små äggformade frallor blev ju också hur fina som helst.


Just nu håller C och hon på och gör påskbakelser av rulltårtsskivor till fikat, kolla matbloggen senare så ska jag lägga ut bild.


Glad Påsk alla!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards