Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Tror knappt det är sant

Av Neta - 19 juni 2012 22:48

Men vi har handlat klart till midsommar. Ja inte jordgubbarna, dom köps nog samma dag.

Va inne i stan strax efter 9.30 i morse och det var så lugnt o skönt i alla affärer, handlade både på Maxi, Coop och Citygross, det brukar jag inte göra men blev så idag.

Först upp till Maxi medans E var hos doktorn, mest för att jag ville ha lite mer altanblommor men det fanns inte mkt kvar att välja på. Det är sista veckan Rydells står där uppe. Blev 4 vanliga pellisar, 2 dubbla vita och 2 cerise lika dom jag har i lådorna. En rosa hängis och en snöflinga iaf.

Sen gick vi in o kikade, potatisen kostade 1 öre kg om man handlade lite mer och det skulle man ju. Så jag storhandlade 5 kg potatis för 5 öre ;) + lite annat för en 5-600 till.....


Hämtade E och for till Coop och när vi handlat där insåg vi att vi inte skulle få plats med CG-grejerna också så vi åkta hem, köpte med oss sallad från Maccedonken och lastade ur och åt lunch hemma i svalkan på altanen.

Tänkte först handla det andra i morgon men eftersom vi troligtvis ska till Grönan så åkte vi in igen och det var det värt för så himla skönt att det är klart. Vill ju åka tidigt till Sthlm i morrn också.


Har ju börjat hålla koll på vad vi handlar på en månad i 3 månader nu och det rör sig om knappa tusenlappen / pers allt inräknat. Alltså även toapapper, tvål, tvättmedel m.m

Idag jagade vi lite X-priser, inte svårt då det ju var sånna priser på just det folk köper till midsommar men jag har fått total rabatt i alla tre butiker, 357.70   Va tvungen att räkna 2 ggr men jo det stämde. Gör inte ont alls   

Nu tillkommer ju bensin men det kostar inga 300 ;) och en resa/vecka är inräknat i våra kostnader.


Vaknade vid 5-tiden i morse och då ösregnade det, somnade om och vaknade 8 och då lös solen, va lite moln på fm men sen sprack det upp ordentligt. Unnade oss lite lyx idag


  Svenska gubbar och utländska biggaråer, smaskade på det i den härliga sommarkvällen på altanen. Ja vi köpte både en ny sorts chips och lite godis också, tyckte vi var värda det. fast det mesta blir nog kvar till helgen. Firade lite att mina fötter är normala igen också   hoppas dom förblir så över helg och kryssningar.

Nu ska jag så sakteliga avveckla den här dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards