Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Inget Grönan i morgon heller

Av Neta - 1 augusti 2012 22:30

  Så himla tråkigt när vi för en gångs skull skulle få göra något med barnbarnen, när fotbolls och inebandysäsongen startar sen har dom så mkt ändå så det är svårt att få till en dag då båda är tillgängliga. Nästa vecka är dom på läger sen är det två ynka dar veckan efter innan skolan börjar igen för dom. Håller tummar och tår för att vi ska få till det då. Dom är ju så klart besvikna och det känns inte kul alls men C är ju den som kan åka med dom och sjukdom styr man ju inte över.


Idag fick C nåt dunder för hostan iaf, hon hostar ständigt och får ju inte sova ordentligt och så klart hon inte blir frisk då. Hon svarade snabbt på pencillinet vad gäller halsen och jag trodde hostan var en irritation för halsen var så svälld men det är något annat som spökar också. Hon har ju en gräs och pollenallergi och eftersom Gråbo blommar nu kan det ju vara det i kombo med övriga besvär som gör så hon hostar. Hon har tagit två doser idag varav den ena alldeles nyss men jag hör hostan hela tiden. Hoppas det lindrar i natt iaf. Hon ska ju till en kompis i Göteborg i nästa vecka så vi får verkligen hoppas att det går i lås iaf, hon har redan bokat och betalt tåget.

Elle är inte pigg hon heller och hostar också men är inte ens i närheten av Cs division. Hon blir kvar ett tag iaf och det är jag så klart glad över.


Var in till stan idag då C ändå måste hämta medicinen, shoppade lite mat och hamnade i världens regnskur på hemvägen, här hade det inte kommit en droppe, så lokalt det kan vara ändå.


Nu längtar jag bara till jag får min duschkabin, ska ta bort resten av färgen från väggarna och montera ner det som behövs. Köpte en fin tvålpump med tillhörande tandborstmugg idag som vi ska ha där när det är klart sen. Sen måste vi planera om hur vi ska ha skåp efter som ett måste bort på vardera väggen. Medecinskåpet måste vi hitta en helt ny plats för, blir väl lite bök innan vi får till det.

Måste ju bli av med badkaret också, skänkes om nån vill ha men det är både gammalt och skadat.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards