Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 15 juli 2015

Nu kan jag inte klaga på sommaren längre

Av Neta - 15 juli 2015 23:13

Ok det har inte varit sol och molnfri himmel, inte ens regnfritt men det är inte 10-12 gr längre och vi kan vara på altanen.
Idag har vi haft upp mot 25 gr, strålande sol på fm, molnigt och åska långt borta på em och till och med en skur ikväll, ja en skur igår med men det gör inget så länge jag inte behöver gå in.
Vi satt där ute till 20.45 idag, kunde äta o fika där. Infran på en liten stund på slutet.
Man kan vara ute utan Tröja eller ytterkläder, det doftar så gott utefter diken och i skogen av blommor mm.
Det finns gott om både smultron och blåbär, ska finnas gulingar också.
Det är sommar och jag klagar banne mig inte!

Jag har ju faktiskt badat i år med, det händer inte varje sommar.
Behövs ingen värmebölja, ingen stekande sol, jag sitter ju ändå jämt i skuggan.

Nej uteväder duger bra till mig, lite pyssel med mina blommor och nu så småningom en liten roadtripp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 8 maj 00:41


Sitter i sängen med benen lite i högläge. Haft skor idag, har ett par uppbyggda och går i dom. Går jag upp på natten går jag dock barfota då det är minst snubbelrisk. Men tycker mina fot och benproblem räckte rätt bra, hade kunnat vara utan det här...

Av Neta - Tisdag 7 maj 00:10


Ont i båda hälarna har jag iaf, och det lutar åt det. Tycker på ett sätt att det är konstigt, jag sitter ju mest. Överanstränger inte fötterna direkt. Är inte heller jättepetig med skor. Man nöter inte dom i rullstol och scooter. Men först blev dom v...

Av Neta - Söndag 5 maj 23:41

På kort tid har 3 svenska folkparker fått sina dansbanor uppbrända och parkerna blivit mer eller mindre förstörda, 25 februari brann dansbanan i Skara Folkets park 19 april brann kanske den som låg vackrast i Sverige, Söderbärkes fina stora rot...

Av Neta - Söndag 5 maj 02:25

Väldigt sen sån men ändå. Då det var lugnt på baksidan satt jag kvar och lyssnade på boken. Fyllde servettstället och tog ut salt o peppar. Tyckte jag hittade riktigt fina servetter. Somriga iaf. I bakgrunden min fikakorg som bärs ut o in. In...

Av Neta - Fredag 3 maj 23:24


20 gr i skuggan på em, tycker det bara var höromdan sen som vi hade snöblandat regn. Likfullt kokar dom här upp Va en skön känsla att gå ut som man var utan ens en kofta och i *hoppiskor*, tog med sopor och hade sån tur att det kom en kille oc...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards