Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Snart har hela januari gått

Av Neta - 23 januari 2016 01:29

Visst kommer ljuset tillbaka nu, ökar nån timme i veckan och man märker att det börjar bli ett annat ljus.
Nu ska köldknäppen ge vika också och då börjar nog fåglarna sjunga igen. Snart kan man ana våren.

Vi är mest hemma nu, va på en kryssning i december men jag tycker det kostar mer än det smakar. Man har som kommit ifrån de vänner man har runt dansen också då man sällan går ut. Lika med dom orkesterkillar man lärt känna, förr kunde man munhuggas lite på fejjan mellan gångerna man sågs. Blir inte lika mkt längre heller.
C har nästan slutat åka ut med, hon tycker hon bara blir nobbad. Det har blivit så konstigt på danserna, vissa dansar bara med samma iett gäng och det är omöjligt att komma in. Värst är det i Gävle tydligen. Jag förstår om självkänslan får sig en törn. Hon är hellre hemma eller går på puben med kompisar än åka ut och bara bli nobbad.
Åker hon ut är det för nån kompis skull och nästan hellre på mogenbanden för där nobbas inte lika mkt. Hon blir mer uppbjuden där med tror jag. Märks på krysserna med, hon sitter om hon inte dansar med en kompis eller blir uppbjuden.
Urtråkigt tycker jag som det blivit. Kanske inte är å konstigt att folk ledsnar och är hemma och ställena får läggas ner.
Kanske blir det bättre för henne om hon träffar nån kille som dansar.

Kanske lusten att åka ut kommer med ljus och värme, vad vet jag. Vi ska iaf inte till Malung det börjar bli för stort. Vi har åkt dit i 15 år, inte hela veckan alltid men för det mesta. Det är dyrt, trångt och bökigt.
Nästa vecka är dansveckan på båten, vi var förra året men det är samma där. Trångt, bökigt och stökigt.
Funderar på nån visfestival, har aldrig varit på en men tycker det verkar trevligt. Västervik t.ex Åker man inte får man ju aldrig veta hur det är. Tror det kan bli väldigt trevligt.

Längtar otroligt mycket efter sol och värme nu. Till en riktig sommar då man kan sitta ute på kvällarna. Hade vi råd skulle jag lätt ta en resa men sån är inte ekonomin nu tyvärr. Har kompisar som är på Maldiverna och dyker, lägger ut undervattensbilder på fiskar m.m som är så otroligt fina. Nästan overkliga.

Har iaf bestämt mig för att vi ska försöka gå ut och äta oftare. Va så mysigt att göra det. Behöver ju inte vara på värsta finkrogen. Både A o B och Mi o Ma var förhindrade att följa med i onsdags men skulle vara mysigt att gå ut ett gäng. A sa att dom pratat om att göra det, vi får ligga på lite där tror jag. Blev ju lite väl kort varsel med. Planering är inte alltid min starka sida.

Nu ska jag iaf planera mig i säng! Gonatt!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards