Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Mors dag!

Av Neta - 29 maj 2016 01:10

Ett hjärta till alla mammor idag!

Idag var vi lite sega efter frukost, jag hängde vid datorn och L gjorde nåt liknande. Jag uppdaterade, skaffade nytt lösenord till appel och kopierade recept på egna kryddblandningar till en kompis. Taco och kebabkrydda men också en del salladskryddor innehåller mkt skit, bl.a gluten så jag har börjat göra själv. På så sätt får jag omsättning på torkade örter med. Vare sig man torkar själv eller köper så gulnar dom efter ett tag. Nu används dom mer på det här sättet och jag vet vad det är i mina smaksättare.

Sen åkte vi till stan, skulle ha grädde och bär till i morgon och en ny kn vit sparris, fick en möglig från Nelins, L tänkte inte på att titta ordentligt när han var in igår. Skulle också ha en gurkplanta och lite blomster till altanen. Dom hade en gurkplanta kvar på Blomsterhallen men den ville vi inte ha. Köpte 4 hänglobelia och 2 rosa ampelnejlikor, aldrig haft det innan. Även en liten blå murklocka fick hänga med.
Har haft lika blommor i mina krukor och lådor flera år nu, kanske varierat lite i färger men tänkte att det kunde vara kul med annat i år. Bara jag får ha några pellisar och nån fucshia, pellisar har jag ju övervintrat men en fucshia ska jag ha. Tänker inte köpa sånna som måste ansas varje dag så million bells går nog bort i amplar iaf.
Förr tyckte jag om att gå igenom blommorna varje morgon, det var mediterande på nåt sätt. Idag klarar jag ju inte att stå så länge så jag måste häkta ner dom och sitta vid ett bord. Dels blir det skräpigare och mer omständigt.

Min stora peaceros var 120 cm förra året, i år finns inte ett liv. Vet av erfarenhet att det kan bli så vissa år men på nåt sätt har den alltid kommit igen från roten, i år syns inget där heller men klipper ner den och låter den vara. Rivit upp knölklockor runt den idag vi ska ut och fixa lite mer i morgon, ska ju bli varmt o sol. Har inte sått blomfröna från mässan än heller, det är hög tid.
Såg att jag fått in midsommarblomster i en rabatt, dom är i knopp redan. Ogräs där men tänkte att dom kan ju få slå ut innan jag rycker upp dom så får jag en fin bukett tillsammans med några prästkragar. Pioner och nävorna är på G och vi får mkt krusbär såg jag på min runda idag.
Hortensian verkar att ha gått åt i vinter också, får väl skaffa en ny.

Har önskat mig blåbärsbuskar i Mors Dagspresent nu när inte J kunde komma, önskade ju att vi skulle gå ut och äta allihop men det gick inte. Han jobbar sen var det mkt med annat. Maj är ju hektisk för alla med skolbarn.

Men vi får väl se om jag får några blåbär, annars köper jag själv. Ska upp på affärn och botanisera i deras blommor med, dom hade några vagnar ute idag.

Så ha det så bra kära ni och glöm inte slå en pling till mamsen i morgon om ni inte kan åka dit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards