Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Bundit ris åt min egen rygg

Av Neta - 12 september 2016 01:28

Ni har kanske sett att jag gjorde ett bildinlägg igår också.

Fick låna den här också av samma person. Det är dom som spelade panflöjt o trumma.

Idag var Elle o Leffe och plockade majs en bit norr om oss. Vi har ju turen att ha gårdar med självplock och gårdsförsäljning nära oss. E köpte dessutom både gulbetor och rödbetor samt en stor squash. Vi köpte 12 och hon 10 majskolvar, L fick plocka för hon kunde inte gå där med rollatorn. 5kr st var väl inte mkt att bråka om men den pyttelilla ostkakan dom köpte för 50kr tycker jag är rena ockern. Det var dessutom " bara" en färskostkaka och ingen äkta.

Men nu har jag ont, det är lite jobb med att skala och framför allt dela majs.

Satt på altanen.

Till slut kom jag på att det var lättare att skåra och bryta av dom när jag skulle dela. Tröjan var dock inte så vit längre då jag var klar. ;-) Saftade av sig rätt bra.

Blev iaf nästan fullt i stora 12- litersgrytan bara av mina. 24 halvor. Förutom varsin vi grillade till köttet ikväll så är nu dom andra förvällda och paketerade i frysen.

Vi är fler som har ont här

1500 spik har Christine o Leffe slagit i här, en i varje hörn. C är nog den som gjort mest.
Varför? Ja det undrar jag med men det ska fästas i varenda golvplanka tydligen. Det ska ta bort knarret. Har slutat bry mig.

Som ni ser måste Skruttans toalåda och mattor vara kvar annars pinkar hon på golvet. Oroligt som 17 för henne nu och ingen som riktigt tar sig tid med henne. När E åkte hem stampade hon precis som, glöm inte säga hejdå.

I morgon ska jag inte göra ett smack! Kommer nog inte kunna röra högern heller. Känns i nacken med.

Trött som en Gnu har jag varit hela em med. Funderade nästan på att sova middag ett tag. Men nu ska jag äntligen få vila min trötta lekamen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards