Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

Postkodlotteriet

Av Neta - 12 september 2016 23:40

Har länge varit irriterad på det företaget som liksom aldrig nöjer sig. Kommer mail och samtal var och varannan dag med tjat om att man ska köpa fler lotter.
Jag har en lott och är fullkomligt nöjd med det. Får tillbaka mina 160kr ett par ggr om året.
Har förklarat det för dom som ringer och bett dom ta bort mitt nr. Men dom fortsätter både att ringa o skicka mail.
Igår blev jag urförbannad.

Droppen blev det här! Kom i postlådan i söndags av en yngling i deras tröja. Idag såg jag ett gäng om 4-5 ungdomar i deras tröjor som går runt. Mest irriterad är jag över att jag ska behöva ringa för att slippa dom. Provade 3 ggr men inte kom jag fram. Dom får väl komma då så ger jag 17 i att öppna helt enkelt.
Lotten ska sägas upp! På det numret kom jag inte heller fram.
Det är ingen bluff har jämfört numret med det på hemsidan.

Elle har äntligen fått en tid för att kolla upp sina leverförändringar, i mitten av okt. 2 juli var vi i Enköping...... Orkar inte bråka, mer komplicerat att göra det för vuxna barn med. Å jag är ganska säker på att hon påpekar det här själv.



Hon blev intervjuad för ett tag sen och idag såg jag det i tryck. Just nu är hon inte på Fyrishov, bara i kyrkan på måndagar men bakar inte. Orkar inte! Jag är glad så länge hon åker dit iaf.
Orolig för det här så klart! Och för om hon ska få nån sjukpension. Annars står hon helt utan inkomst i januari. Jobba är ju inget hon orkar. Inte varje dag iaf och inga heldagar. Hon är så slut e 4 timmar på måndagar att hon sover bort resten av dan sen.

Såg Sofias änglar ikväll och det var som att färdas 23 år tillbaka i tiden, kände igen allt dom sa och känslor dom beskrev. Hopplösheten, ovissheten, ja allt!
Inte 17 kommer det dom gjorde åt dom att hjälpa heller. Men glädjen får dom ju en skvätt av iaf. Och högre värde på huset.

I morrn ska jag fylla på b-vitamin igen. Det är 3 månader mellan gångerna men tycker jag nyss var där.

Sommaren är tillbaka på dagtid iaf. Varit så härligt idag med och ska fortsätta några dar till. Njuter för fullt.

Nu ska jag bläddra lite i min tidning som kom idag. Solong!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards