Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Neta - 18 juni 2016 01:01

Fast jag har ju ingen direkt fredagskänsla längre, inte som när man jobbade. Å nu blir jag ju riktig pensionär med i höst.
I morse var det iaf tidig uppgång och in för fasteprover. Hade med mig en liten burk med fil och blåbär som jag åt i bilen utanför Nelins medans L o E som var med gick in för att köpa kaffe och nån macka. Vilken macka dom kom ut med sen, var nån slags grövre fralla med pumpafrön på med grönsaker, ost, skinka och ägg i. En hel lunch ju. ;-) Proppmätt blev jag!

Sen upp till Maxi och handlade lite, mat och bl.a en ny fasadflagga. Till mamma efter det och hämtade några bilprylar, dels sånt han tog reda på och dels nåt han ska köra till återvinningen med åt henne. Dom har precis sålt sin bil och bestämt sig för att inte köra längre. R fick ju en stroke på nyår och mamma som inte kört så mkt på senare år vill inte. Dom bor ju så nära Willys med så nu ska jag se till att hon skaffar sig en Dramaten så kan hon handla själv. Så här års kan hon ju cykla med. Syrran brukar skjutsa med om det är nåt annat hon behöver, hon bor ju i stan. Var där idag!

Efter det åkte vi till Plantagen för E ville ha lite blommor till sina uteplatser. Jösses va mkt fint dom hade. Hittade rödådrig trädgårdssyra, något jag letat efter ett tag, sen fick jag äntligen en citrontimjan med. Kryddväxterna kostade 59kr st eller 3/100 så det åkte med en dillplanta till midsommarpotatisen med. Har inte sått nån än men jobbar på det.
Såg något så otroligt fint, den skiraste växt jag sett. Små, små blommor och tunna blad så det blev liksom ett blommoln så fluffig blev den. Dom hade planterat hop rosa och vita så himla fint men lite dyr så ska tillbaka på månd då jag får lite påfyllning. Ska absolut ha en.

Elle hittade samplanterade amplar av million bells i vitt och riktigt cerisa. Så fina. Sen lobelia i alla tänkbara färger. Också planterade flera färger i amplar.

Då jag kom hem upptäckte jag att min restorder från Odla kommit, en röd bägarranka, dockkrage som är en ampelväxt med små ljusblå prästkragsliknande blommor sen en blå salvia. Så blev att plantera lite ikväll.

Jag ville sen till Lidl, köttbullarna var slut i frysen, har alltid en påse färdiga och då köper jag Enebackens frysta på Lidl. Finns bara en sort som slår dom och det är mina egna. ;-)

Gjorde ett litet fynd där en praktisk lite större bag med 2 utvändiga och 1 invändig dragkedjsficka.


Längst ner i högra hörnet. Man kan vika hop den i ena ytterfickan så den blir i normal bokstorlek. Sen ville jag inte ha den fullt så blommig. Den är större än den ser ut på den bilden.

Den här var snygg tycker jag och här är den hopvikt. Är en liten tamp att hålla den i hopvikt med. Praktiskt ibland att kunna packa mjukt och bra med en reservväska man kan packa ner som inte tar så stor plats. Shoppa vill man ju när man är ute o far och det är äl bra om man får hem sakerna också.

I morgon är det Skyttorpsdagen och E vill dit, få se om jag följer med, det ska ju regna. Annars är det Fallens dag i Älvkarleby på söndag och då ser vädret bra mkt bättre ut. Skulle vilja dit då, åratal sen jag var där.

Måste till slut få visa er att min doftscheresmin slagit ut. Doftar så otroligt mycket, det känns i hela trädgården och i köket där fönstret oftast står lite på glänt så här års. Den börjar bli stor nu den busken. Så fint också med pioner, nävor och prästkragar i förgrunden. Har två små nyplanterade rosa pioner på andra sidan gången in men upptäckte idag att det bara är 2 knoppar kvar på den ena, har varit 5. Är väl ungar som plockat för det låg inga under. Så synd att dom inte kan låta bli andras blommor.

Nu så, ska jag avveckla dagen och försöka sova. Ha det fint alla!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards