Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 januari 2017

Börjar längta utomhus

Av Neta - 30 januari 2017 16:34

Soligt och fint idag och jag börjar längta utomhus. Det är dock lite för mycket is kvar på gatorna och lite för kallt i luften för att ta ut scootern. Ev att man snart kan sitta på altan och ta en fika lite snabbt. Mina leder stelnar ju snabbt.

Ska in till stan på onsd men då blir det nog inte så mkt ute. E ska ta prover på fm och vi ska till Ikea. Måste lösa det här med överskåpet. Det rasade igår.
Torsd ska jag träffa min nya ledsagare och på fred ska vi åka Rosella. I mars och april sen blir det Rosella nästan alla fredagar, favvisarna duggar tätt. Blir nog påskafton på den båten med. Kostar ju inget mer än bensin o mat, ja 30kr i parkering då. Vi är ju 4 som får gratiskryss då vi bokar varsin gång.

Har just avslutat en twist med Teleexperten och 3. Hoppas jag. Det har tagit 2 månader att få istånd en ångerrätt och jag har fortf inte fått en skriftlig bekräftelse, bara på telefon. Kan ju säga som så att jag aldrig mer kommer att göra nån affär med någon av dom. Blev blåst av Teleexperten som körde med rena lögner. Och 3 som tjänsten gick igenom ville först inte ta något ansvar alls trots att dom var leverantörer.
Ska till Konsument Uppsala i veckan och få hjälp med en anmälan, det är ju en kristallklar lagstiftning om ångerrätt och det ska ta högst 2 veckor inte 2 månader. Teleexperten är tydligen kända där och jag var inte den enda som blev lurad på bomässan. Blev uppmanad av dom att anmäla!

Nog om detta, nu ska jag laga mat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Av Neta - Onsdag 8 maj 22:52

Stora snöflingor, regn och 2 gr är ingen bra kombo om man har dåliga leder. Ringde på fm och bad att få byta tid och dom hade väntat på det. Haha! Nu försöker vi nästa onsd i stället. Fick nya ribbade kompressionssockar på posten idag. Så sköna oc...

Av Neta - Onsdag 8 maj 00:41


Sitter i sängen med benen lite i högläge. Haft skor idag, har ett par uppbyggda och går i dom. Går jag upp på natten går jag dock barfota då det är minst snubbelrisk. Men tycker mina fot och benproblem räckte rätt bra, hade kunnat vara utan det här...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards