Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Lite ändrade planer

Av Neta - 15 april 2017 19:12

Igår hade vi lite middag med Mi o Ma, vi startade redan vid 17 och jag hade gjort några minijansson i muffinsformar av folie, en omelettrulle och sparrismousse m skaldjur i små portionsglas.

Vi yckte vi skulle dekorera omelettrullen också och C kom på den briljanta ide'n att lägga på en köttbulle. En god och påskig förrätt blev det iaf.
Fisk o skaldjursgrytan hamnade aldrig på bild men det gjorde desserten

Parfait med savaroikex och limonchello. Lite för mkt spritsmak i min smak men den var för all del god och konstnärligt dekorerad av tjejerna Elle har gjort jordgubbsrosen i mitten.

Dom åkte sent vi satt och pratade och drack vin länge. Mi glömde både telefon och glasögon :-D
Sent igår kväll såg vi också att Date p.g.a sjukdom ställt in på Rosella, så då åkte vi inte idag utan avbokade, var ju för att dom spelade som vi ville åka.

Vi tog det lugnt då vi vaknade idag, E hade dessutom ont. Vi åt en påskbrunch och såg lite på gårdagens Let's Dance, Mi o Ma kom och hämtade det kvarglömda och vi gjorde citronsillen och en romtårta.
E mådde bättre så vi åkte ut en liten sväng på konstrundan, bl.a till smeden Mattsson där vi tog en fika med nybakt lokalt bröd Tobolimpa och Strömsbergsknäcke. E köpte en handsmidd krok.
In till Tierp via Strömsberg och handlade lite, mötte danskompisar vi inte ser så ofta nu för tiden. Började dala lite flingor där men dom följde inte med hem.

Hemma blev jag placerad i soffan och tjejerna kokar potatis, steker köttbullar och prinskorv och plockar fram lite kallt. Plockar på oss maten i köket och äter framför TVn, slött och skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards