Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 juni 2017

R.I.P. Micke Nyqvist

Av Neta - 27 juni 2017 23:13

Fick nästan en chock när jag läste det på Twitter nyss. Så oväntat för den breda allmänheten men tydligen har han varit sjuk i cancer ett tag. En av dom bästa skådespelarna under min tid iaf. Bäst i Så Som I Himelen. Tankarna går så klart till dom anhöriga. Känner mig så ledsen, nästan som han var en bekant. Så ledsen alltså, kände honom inte. Nedrans sk--sjukdom!
Ser att alla, både kända och okända personer verkar lika chockade.

Idag har vi ( C och jag ) haft lite röjardag här, röjt bland mina gamla kläder. Och väskorna, både handväskor och andra. Vissa handväskor inte ens använda. C tog reda på några necessärer hon tänker ha i Afrika, sånt man fått när man skickat efter saker.
Nu har jag spart bara det jag tror att jag kommer att använda, i morgon ska jag åka in och köpa en plastback till dom på Ikea, har dom i ett överskåp och där blir det ju huller om buller efter ett tag. Vi lämnar på Stadsmissionen samtidigt.
C hittade dessutom en långkjol och ett par byxor hon kan ha.
Hon har fått fnatt på att sy med, sytt sig både en lång byxkjol och pyamasbyxor. Så kul att se hennes glädje över att kunna. Får väl köpa byxresår på rulle igen som jag gjorde då dom var små, hon behöver ju nu både till långa kjolar och vida byxor. Synd bara att min leverantör, Agnetas sybod i Västerås inte finns kvar.

I morgon är sista sommarcafe't sen är E ledig. Ska fira med lite fiskpaket på grillen i morgon. Ja inte C, hon ska till Södertälje till en kompis som fyller år och sova kvar. Grönan på Perikles först.
Sen ska hon ut på Lidingö på torsd och leta reda på Zimbabwes ambassad för att fixa ett visum. Hon som ska åka med kommer upp så dom åker dit tillsammans.

Jag skulle vilja åka till Lidingö jag också nån gång i sommar och gå på den där pizzerian 450 gradi eller vad den heter, dom har tydligen väldigt goda pizzor, iaf fyllningar som passar mig och en desserpizza med nutella och bär man kan dela på till dessert...... Såg en pizza med varmrökt lax och löjrom på.......
Kanske rent av kvista förbi kompisar från campingtiden och säga hej. Får bli en plan.

Vi ska planera lite sommaraktiviteter i morgon. En del är bokat, annat inte.


Slutar med ett träningstips!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 18 mars 00:26

En med hög rygg som avlastar nacken och helst under 12000. Har sett två jag kan tänka mig. En på Möbelmästarna Och en på mio Men absolut inte så här ljus. Dom här två kostar ungefär lika mkt. Och går båda att höja med en förhöjning jag ...

Av Neta - Lördag 16 mars 23:47

Dom far som plockepinn. Så står det i tidningen på nätet och då måste väl det vara sant? Haha! Nej men på riktigt, det är väldigt blåsigt det ser jag med. Träden vajar väldigt djupt. Här började det fara snö i luften strax före 14. Just nu snöar ...

Av Neta - Fredag 15 mars 23:06

Skrev jag att det var vår igår? Nu har vi en orange varning om först stora mängder regn, sen hård blåst och som grädde på moset ca 25 cm snö. Senast vi fick sånna här varningar blev det mkt lindrigare så nu tror man (jag) ju det nu också. Säkert blir...

Av Neta - Torsdag 14 mars 22:34

Så typiskt när jag varit och handlat som i tisdags. Då kommer alltid ett paket till affären dan efter. Så också igår, mina hängpelargoner. En 2-färgad, lila o vit och en riktigt cerise. Hämtade dom idag. Tog in en stor pelargon i tisdags, klippte l...

Av Neta - Tisdag 12 mars 23:49

Annika och jag åkte in till stan strax före 12. Vi hade med oss fika o en lätt lunch. Här hemma var det lite disigt men i stan lyste solen från en molnfri himmel. Det hade den sen gjort här också. Vi skulle ju spana efter lite vårblommor, var säkra...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards