Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Neta - 17 februari 2017 23:29

Efter bara ett par timmars sömn blev det en utflyktsdag idag. Trodde dan skulle bli jobbig men somnade i bilen så det gick rätt bra ändå. Sover alltid bra i bilen iofs :-D

Duschade och frukosterade på nolltid. Hämtade upp E och for nästan rakt västerut mot Västmanland. Första stopp i Morgongåva på Karlssons, inga direkta fynd men lite bra ha saker.
Sen skulle vi äta thaibuffe, men stället har bytt ägare. Den mest knapra i den väg jag ätit tror jag.
2 kycklingrätter, jordnöts och wok m nudlar.
2 vego, gröns o nudlar och grönsaker.
1 fläskrätt som dom varnade om styrkan för.
Vårrullar, ris och färska grönsaker. Det var det.
Smakade iofs inte illa men saknade friterade räkor, dito fläskfile' och biff i wok och med bambuskott. Och plommonsåsen dom alltid haft där. Nej där äter vi inte igen.

Fortsatte mot Sala och första stopp var Dollarstore, kan ni fatta att i Uppsala finns inget sånt. Rikets fjärde stad och inget Dollarstore! Skandal!

Hittade det här till kompisen i Sala. Fyndade lite elektronikprylar, en flaska som är en termos och lite till. Så imponerad av deras färgkordinerade inredningsavdelning.
Sen in till stan

Fikabrödet var på vår lott. Inhandlades på Johanssons.

Solade lite innan Barbro kom efter jobbet sen bjöd hon på middag på lokal. Vi åt Rödingfile' på planka med kantareller. Hon och jag tog ett glas vitt. E åt nåt annat med kött.
Mitt i maten får jag en konstig känning, som sockret är för högt, lika som häromkvällen men då hade jag fuskat lite, men inte nu. Kokade! Fattar ingenting!
Gick över som tur var men jag vågade inte ta nån tårta sen. Nöjde mig med en av chokladbitarna.
Ja vi åkte hem till B sen. Hon miste ju både son och man i somras med kort tid emellan. Vi har känt varann länge, hon var en av dom första som hörde av sig då hjärntumörgruppen bildades. En så härlig vän! Vi har inte setts på länge! Så mysigt att ses.

Åkte sen hem via stan. Hem med E och sen har vi kollat på "På Spåret"
C är på pubrunda med brudarna. Dom hade först varit och käkat hos greken i Svista.

Nu börjar den dåliga nattsömnen ta ut sin rätt. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards