Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 januari 2018

Av Neta - 8 januari 2018 23:30

Idag kom dom

Ska försöka minimera användandet av plastpåsar. Har ju sen flera år egna kassar när jag handlar och tänker nu ha det även till grönsaker och frukt. Fick hem 2 förpackningar med 2 stora, 2 mellan och 1 liten idag. Smarta grejer som man kan sätta etiketterna på med. Tvättbara dessutom och du kan även förvara grönsakerna i dom i kylen. Därav att jag köpte 2 förp. Försök det med plastpåsar. Ni vet väl hur morötter ser ut efter ett tag. Ska bli kul att se hur det här blir. Rapport kommer.

Idag tog vi bort det som ska ner i adventslådorna och ställde det på bordet. Sen tog orken slut Haha! Och ni ska ju inte inbilla er att någon tog upp lådorna, nej så hjälpsam kan man inte vara. Börjar bli såååå less, börjar bli ohållbart.
C hjälpte mig iaf samla hop allt, sen sa jag själv ifrån. Har ju feber och blev alldeles kallsvettig.

Ser ni att min vita amaryllis blommar där ovanför ljusstaken?
Ikväll har vi kollat på galan och på filmen om Martina. Nu börjar kylan krypa in, kallt ute och nattsänkning är inte alltid en bra kombo. Jag ska se till att komma isäng. I morgon ska C o jag träffa Lotten och göra GC osäkert.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards