Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 5 maj 2022

Högläge

Av Neta - 5 maj 2022 23:46

Hade fruktansvärt ont i hö knä igår kväll. Närakuten som ligger i ett annat sjukhus skulle strax stänga. Till slut ringde jag ackis akut ändå bara för att få veta att det inte var nån idé att komma då dom hade hög belastning. Ta kontakt med husläkaren sa dom och ha benet i högläge.
Ligger alltid med benen i högläge, somnade väl till slut i den ställning som funkar, men vaknade ofta av värken men tyckte det kändes lite bättre när jag vaknade. Det hade det dock inte gjort i natt när jag var upp på toa. Nästan läskigt att gå på det. Hade försökt med flexigrip, men den rullar bara hop sig när jag sover. Annars ger ju den bra stöd. Men stasar ju när det blir så.

Så efter frukost idag körde jag i en maskin med handdukar och grytlappar sen satte jag mig i soffan med benet i högläge. Lyssnat på en bok. Rört mig väldigt försiktigt. Bara vattnat lite inomhus och på framsidan med lilla kannan.

Ringde husläkaren som skulle ringa upp strax efter 15. Det gjorde hon efter 17, då hade jag nästan gett upp. Hon ringde in starkare värktabletter och ska ge mig en tid till både henne och en sjukgymnast snart. Får tiderna på mailen. Ska fortsätta vara försiktig och hålla mig lugn, gärna knät i högläge med. Måste klippa rosorna men får väl ta en i taget och vila emellan. Är ju skönt på baksidan med nu. Måste bara få hjälp med sladdar så jag får en kontakt vid soffan där. Då kan man ha radion och laddare därute med.

Blev inget fix med nya tavlan därute idag.

Ska hänga handdukarna nu innan jag bäddar ner mig, inte vågat förut. Det är inte så många som tur är.

Lunch blev halloumi och färsk förvälld sparris och det här till middag.



Inte så himla bra men så blir det ju ibland. Åt 2 kiwi med. Försöker dricka mycket, går så där.

Fick äntligen Es deklaration idag och såg att hon faktiskt får tbx lite. Nu måste jag kopiera eller skriva ut på nåt sätt, fick den på min Kivra. Har nya toner i min laserskrivare men använder ju datorn så sällan och nytt program nu så inte lärt mig än.

L ringde som äntligen tycks fått ordning på bilen, då är det så klart ont om besiktningstider därnere. Han skulle till Barva och dansa ikväll, utepremiär. Tur han har kompisar att åka med. Men han har ju en lånebil också.

Jag hade frågat om han kunde gå med mig på hjälpmedelsmässan i Kista senare i maj och det lät inte omöjligt. Men han skulle kolla datumen lite mer. Den är gratis men man måste boka biljetterna så gjorde det för säkerhets skull. Kan han sen inte får jag väl bara avboka. Det som var bra var att man inte behövde uppge vilken av dagarna man ville gå.

Men nu ska jag kämpa mig till badrum och säng.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards