Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 maj 2020

Slö söndag

Av Neta - 18 maj 2020 00:29

Igår kväll gjorde vi varsin tacotallrik Elle och jag. Fotade efter att jag lagt på grönsakerna

Snacka om färgsymfoni Haha! Men bekvämast att göra så om man bara är ett par st som ska äta ist för att ha i 8 skålar.
Lägger sen på köttfärsen, såsen och gräddfil och mojsar hop det. Sen äter man i skal eller med chips. Vi föredrar med chips.
Blev en sen kväll igår då vi hamnade framför filmen om Ted Gärdestad, sååå bra!
Somnade dock med huvudvärk sen trots att jag tog ett piller, vaknade med samma värk. Gav sig på dan som tur var.

Idag har vi småplockat lite, ätit hamburgare till lunch och gjorde en plocktallrik till bingolotto. Martinez var ju med så ville inte missa. Såg sen andra delen av biografin om Lasse Åberg. Ikväll handlade det mest om Sällskapsfilmerna. Dom ledsnar man ju inte på.

I morgon kommer både Johnny och Christine så då blir familjen samlad. Har man tur kanske nåt barnbarn åker med också. Men jag ska få upp hyllor och tavelhyllor så det här kanske äntligen kan få lite karaktär av ett hem. Även få smidessakerna ute uppsatta. Har beställt matjes från Lidl av C så blir en sillunch med.

Men först en natts sömn och hoppsan det är visst måndag redan. Haha! Så det kan bli.....

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards