Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 maj 2020

Av Neta - 10 maj 2020 20:46

Igår hade vi en härlig försommardag, varmt så man kunde skippa koftan. Vi gick ut på fm E och jag och fikade på framsidan till humlesurr och såg det rosa trädet bli mer rosa vartefter dagen gick.

Vi grillade korv till lunch och jag tog en sväng med scootern, så skönt, åkte lite i spåret tillbaka och njöt en stund av glittret på vattnet.

När jag kom tbx såg jag A-B o B som var hos kompisar dom har här. Dom skulle in och kolla på Kungsängsliljorna. Senare kom dom med en liten ros och A-B blev kvar och pratade en stund. Så pass att hon blev efterlyst Haha!

Jag planterade en klematis, dahlior, bukettliljor och begonior.

E och jag åt ihop, hon gjorde libanesinspirerad mat


Bulgursallad, kyckling, melon och fetasallad och en yoghurt med mynta i att doppa friterat bröd i. Godaste brödet jag ätit på länge. Såg ut som lite bränt papper men en riktig delikatess.

Vi kollade sen lite på Fångarna på fortet, vilket verkade vara rätt val igår.

Idag har regnet öst ner hela dan, efter frukost kom C så vi har lagt på dom mattor som saknades, tömt en hel del lådor från klädkammaren och gjort i ordning därinne och för kökslucks och bänkbyte i morgon. Jag har plockat in lite pyssel i en låda i garderoben. Blev lite pysselsugen. Lagom sysselsättning en sån här dag.

MA har haft livesändning, proffsigt och bra som vanligt. Tycker faktiskt deras sändningar är bäst.

Nu gick E in till sig, jag slötittar på nåt program om Norrmalmspolisen och bläddrar samtidigt lite på paddan.
Skönt med lite egentid. Vi börjar bli väldigt sammansvetsade tjejerna och jag nu. Men skönt ändå att vara själv ibland.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards