Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 maj 2023

Långhelg

Av Neta - 18 maj 2023 01:49

Men den märker inte jag av så mkt. Mina dagar är rätt lika vare sig det är helg eller inte om jag inte åker iväg nånstans.

Ska in till stan på fred med C handla. På lörd åker hon och jag till Wik på vårmarknad, eller vi ses där. På kvällen ska jag bjuda Annika från grannbyn på middag eftersom hon fyllt 60 och jag har lite svårt att åka till henne pga av trappor in. Blir hämtmat från en restaurang i närheten, men tänker ha lite bröd och hemgjord tzatsiki medans vi väntar på den. Den kommer hem utan extra kostnad, varm till och med. Hittade en ny pasta i deras hemkörningsmeny jag tror jag ska testa, med jätteräkor och en massa annat gott.

Har frågat Mi o Ma med, hon har läst men inte svarat.

Idag har jag kört varsin av dom där maskinerna man kör nästan varenda dag. En ljus 60 och en disk.


Gjorde nån soppgryta nu ikväll, fräste köttfärs m lök och lite kryddor, tillsatte paprika, idealmakaroner och majs efter en stund och hällde på en burk tomater, 1/2 burk vatten och lite oxfond. Kokade i en 15-20 min. Blev lite längre för paprikan var fryst. Saknades nåt tyckte jag, kidneybönor kanske.

Har fått en massa konstiga blåmärken på magen. Inte stött i eller gjort nåt som kan åsamka dom tycker jag. Men dom är där likförbenat. Ska till VC nästa måndag så får väl ta upp det då och gnälla lite över armen också.

Så skönt ute efter allt regn, över 20 mm bara idag. Nästan ingen pollenkänning alls nu. Har ju inte varit ut mer än till brevlådan. Kallare nu men redan i morgon skulle det väl bli lite värme igen. På lörd 21 gr på kvällen så då kan man ju sitta ute. Ska bli mys.

Nu ska jag släcka och sova, ligger gör jag redan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards