Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 maj 2024

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42

Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret.
Annars är det skönt nu, jag älskar ju sitta ute i skuggan. Fixar på fm, tar sen min fikakorg, ett korsord och tfn men ljudboken i och sätter mig ute. Inne ser det för jäkligt ut egentligen. Men jag har varit och är för trött och för vinglig för att ha det tipp topp. Jag njuter ute ist.

Idag har jag iaf flyttat på kruklådan till andra sidan rabatten. Lyft ut en av krukorna som står på parad innanför balkongdörren. Ska försöka få ut dom andra med. Sen ta korgen och bära ut pellisarna alt öppna sovrumsfönstret och ta dom den vägen. Bara jag kan stänga det sen.

Drar ju inte ner persiennerna än då jag inte har nån insyn men det börjar bli dags nu. Så man slipper vakna så här.

Båda grannarna på flyen har varit och pratat lite idag. En är lite, eller rätt mkt krasslig, så tråkigt

Igår gjorde jag en tonfisksallad med både feta och Oliver. Glömde fota då.



Åt resterna av avokadosoppa idag. En macka med färskost och rädisor till. Blir ju inget mer inköp av dom stora avocadona som ni kanske förstår om ni läst föregående inlägg. Synd för dom var verkligen fina.

Vi vet inte riktigt om vi ska påpeka det där nånstans. Det är ju drygt 4 timmar mellan våra inköp så vi tror inte det är en tillfällighet. Hade ju köpt sushi på stan och köpte bara jordgubbar först till efterrätt. Handlade sen medans vi väntade på transporten hem.

Har handlat massor i det där ståndet under åren men i år är det nya säljare. Unga utlänningar och med tanke på all skit dom gjort i stan i sina nätverk den senaste tiden vill jag inte pressa nån. Dom hämnas ju lite väl våldsamt ibland.

Pratade med mamma och hon har blivit krasslig också. Nåt övergående men sa åt henne göra lite vätskeersättning. Är man 92 gäller det att ha koll på vätskebalansen. Borde jag också göra och frysa kaffe om värmen ska fortsätta. Lägger frysta kaffekuber i mjölk. Händer att det hamnar en glaskula där också. Haha!

Nu skiner solen på träden här. Ska göra ett nytt sömnförsök.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards