Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Ordningen är återställd

Av Neta - 18 april 2012 12:28

   


I måndags kom hon hem med nyinköpta fina rosa sommarbyxor och estnisk choklad, det sistnämnda för att hon älskar den själv. Idag börjar allvaret igen, hon har ju inte varit i skolan på 10 v men nu börjar slutruschen inför studenten. Men är ju inte mindre än 3 kortveckor och nån studiedag så det blir knappt 30 skoldagar kvar.


Har också haft en bra mailkontakt med verksamhetsansvarig för RMC hus i Uppsala, ska ha ett möte snart och träffas i maj. Jag har erbjudit dom att använda mina kontakter från barncancerföreningens event, dom jag ordnat, för ett familjeevent för att få in pengar. Har även ryckt i lite trådar till artister jag känner eller jobbat med förut. Det här känns viktigt för oss i familjen att hjälpa till med och även andra som vet vad det handlar om. Ska också prata med gamla och nya kontakter från upptagningsområdet som är ganska stort, förutom Uppsala är det Dalarnas, Gävleborgs, Södermanlands, Västmanlands och Örebro län. Det är ju dom som i huvudsak behöver utnyttja huset. Måste ju tillsättas en arbetsgrupp, men där kan ju jag som sjskr inte ingå utan jag hjälper dom starta upp med de resurser jag redan har och kan vara ett bollplank. Men behövs folk som är vana att arrangera eller arbeta med event. Hojta till om du känner någon eller kan bidra själv.

Sponsorer kommer att behövas i stort och i smått, kan ditt företag bidra? Det kan vara ekonomiska medel, lotterivinster, personalförtäring m.m

Dragplåster behövs förslag? Jag vet vem jag skulle vilja ha dit till barnen..... men men....iofs kan man inte få mer än nej, men gäller ju veta personens riktiga namn då  

Dom vuxna blir nog nöjda iaf:) Däremot är det nog väl optimistiskt att tro det kan bli redan i sommar, försommaren nästa år är nog mer realistiskt. 


Senaste dagarna har vädret varit hyfsat, nån enstaka regn eller snöblandad skur bara. Inte så varmt men det kommer väl vad det lider.

Vi ska till vännerna i Norrskedika på lö och hade planerat grillpremiär men med lite god vilja, element, värmeljus o filtar ska väl det gå också   det är ju iaf inglasat deras uterum. Man får väl ta på yllebyxorna. Det värsta är att vi bytt till sommardäck och dom hotat med snö, vi får väl byta däck igen om det blir mkt.


Idag jobbar L med bilen och E storhandlar, hon handlar även till mig då dom hade färsk torskfilé på Gränby och kommer med hem och äter. C ska ut och jaga mönster på balklänning som hon får hjälp att sy nästa helg. Hon provade själva studentklänningen med skor igår och idag hade hon fått studentmössan. Nu är det väska hon behöver, nån som rymmer lite men ändå går att ha runt kroppen.   ,   och   Det är det viktigaste tror jag.   


Nä ni nu ska jag ta tag i livet, lite lunch kanske.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards