Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Skraaap

Av Neta - 17 augusti 2012 23:15

Så har det låtit här de senaste veckorna då C o L tagit bort färgen, som för övrigt hade krackelerat lite här o var, i badrummet. Men nu är det klart och vi har den svarta perstorpsväggen framme med det vita "virrvarr"-mönstret. Design S Bernadotte! Vi hade nog aldrig kommit på tanken om inte en mäklare som var här och skulle värdera sagt till oss att "ta aldrig bort den där" det är ju dessutom helt tätt utan minsta fog på de stora ytorna.

Nu ska badkaret bort och jag ska få en duschkabin i samma strl som jag kan gå helt in och sätta mig i, bara 4.5 cm över golvet, det kommer mina leder att gilla. Först ska bara fogarna i hörnorna mellan skivorna som är nygjorda målas mörkt grå liksom listen mellan våtrumstapeten upptill och perstorpen.

Ska köpa lite nya krokar, hyllor och speglar också och några handdukar i färg så blir det som nytt.

Fotar när det är klart.


Idag har jag också bokat vår roadtrip till Dalarna, det blev inte stughotellet utan en stuga på Leksandsstrand 2 km från centrum eftersom man nu kunde bo 3 nätter och betala för 2. Ca 500 per natt blir det då för oss 4 i en 3-rummare med dusch o toa inne och med all bekvämlighet du kan tänka dig. Inte för vi tänker häcka där så mkt men skulle vi vilja fanns alla TV-kanaler också. Värt det besväret med egen matlagning, finns ju halvfabrikat i min frys, tillagat av mig själv och Elle.   

Jag gillar Leksand bäst av orterna runt Siljan, det känns mindre exploaterat och mest genuint. Sen åker vi väl runt lite också så klart.


Den här helgen är L med bror och brorsöner i Borås på nån motortävling, jag har inte engagerat mig i vad för tävling men det är väl med 4-hjulingarna iaf. Har minimalt intresse för sånt. C ska träffa alla kompisarna över en grillfest här hemma i morgon, dom sprids ju över landet nu när dom ska läsa på högskolan. Hon har skaffat sitt matrial till sin estniska också nu.

E o jag får väl hålla till i köket och tänkte först äta kräftor igen men vi köpte räkor ist. Gott det också.

På sönd kommer en gammal kompis till mig från ungdomsringen ut, ska bli himla kul.


Ja sen är det inte många dar till Dalatrippen och veckan efter ska vi på kryssning. Sen är nog sommaren slut för oss också. Man får väl se till att ha nåt mer o se fram mot under hösten, för i år kommer det nog kännas tyngre än vanligt, vi har inte ens badat i år och inte ätit på bryggan en enda frukost. Förkylningar och vädret har satt P för det.


Det enda som gör att man fattar att det är sensommar nu är väl alla som klagar på getinginvasioner, vi har inte haft så mkt ändå men förstår att det är värre neråt landet och på öarna. Läste idag om en som gjort en getingfälla på Funlightsaft, ja i den lär hon inte få nån geting om hon inte tillsätter nåt naturligt sött   

Annars kan jag råda er och göra i ordning vanlig saft eller annan naturligt sötad dryck gärna förstärkt med några droppar honung och med en droppe diskmedel i för att ta bort ytspänningen. Man kan tydligen göra på öl eller vin också, men det är väl lite synd   korsa över glaset med frystejp upptill bara så ingen dricker av misstag.

Dricker ni eller barnen söta saker, (eller öl o vin) drick inte ur burk eller mugg med lock där ni inte har koll över vad som kan krypa ner utan sätt plastfolie över glaset och gör sen hål med och stoppa i ett sugrör för att minimera risken för bett o stick.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards