Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Ja ni

Av Neta - 9 september 2012 22:25

  Känner mig lite arg och irriterad på alla inskränkta människor. Dom som verkar tro att man blir en helt annan bara för att man måste sitta i rullstol. Eller dom som på allvar tror att mina besvär beror på vikten. Har aldrig anat att det finns så mkt fördomar mot just det, eller så har det runnit av mig tidigare. Ok jag bantar inte ständigt det gör jag verkligen inte för vad skulle jag då ha kvar nu när man inte kan dansa längre, inte gå så mkt i skogen som tidigare eller allt annat som jag gjort men inte kan nu. Jobba på kontoret och träffa folk t.ex

Samtidigt så är jag så besviken på dom som gärna kommer hit om man bjuder men aldrg nånsin bjuder tillbaka. Trodde det var oss dom ville träffa men det är tydligen bara min mat och mitt fika som passar. Så nu passar det inte oss längre.

Än värre med dom i familjen som inte kan ta sig hit 2 mil från stan men har mage att gnälla över att vi inte kommer. NEJ vi gör inte det och tänker inte göra det heller. Är man fullt rörlig ska man fan inte begära att jag ska klättra i trappor medans ni inte kan åka hit.

Sen dom där som hurtigt säger "Säg till om ni behöver hjälp" JA jag behöver typ hjälp med allt i trädgården, med att putsa fönster, you name it. Men ingen bryr sig. Tror väl att L går upp 6 och kör hela dar men det fixar inte han heller. Han tacklar av mer och mer, mår inte alls bra.

Nu har iaf sonen lovat att putsa fönstrens utsida, förhoppningsvis innan frosten kommer. C gör det hon hinner och kan med plugg och jobb. Mest det löpande inne. Tur jag har dom och syrran som äntligen skaffat facebook också.

  Kommer nog inte blogga så mkt mer här, lite sporadiskt då och då kanske. Koncentrerar mig på den andra.

Jobbar med event på fm nu under hösten men i år händer just inget mer än kanske nån enstaka kryss. Om vi ids, och om jag betalar vilket jag också börjar ledsna på att alltid få göra.


Ja nu har jag gnällt av mig lite tror ni vet vilka ni är som ska ta åt er.


  Till er andra en kram och om vi inte ses så "vi hörs"!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards