Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Neta - 16 mars 2013 23:16

Är det något fel på mig som vill ha ordning o reda i skåp och lådor? Saker på sin plats i garage och förråd så man bara kan gå och hämta när man behöver?

Är jag knäpp som inte gillar att det tar 3 dar att hitta mattan jag vill byta till i köket eller plasthinken jag behöver nu och inte om 3 dar? Eller när jag vet att det finns en viss vara i frys och kyl men som helt plötsligt ingen hittar för den ligger på fel hylla.


Det här är problem som uppstår här hemma nu när jag är begränsad i det jag kan göra. Och det är inte jag som lägger grejerna där dom väl hittas sen flera veckor efter det jag behövt dom. Jag kan inte heller stå utan kryckor framför t.ex frysen och ställa kaoset tillrätta.


Idag t.ex var det en grej "som inte fanns" i frysen, då har jag för att man inte ska behöva stå och gavla en kvart med frysdörren skrivit i strl 72 i word på en lapp vad det ska vara på de olika hyllorna. Allt för att underlätta. Ja jag kan förstå att det kan bli fullt på en hylla och att man då lägger det på en annan om det finns plats där MEN plockar man inte om då om det blir plats på rätt hylla sen???? Jag blir vansinnig på detta.


Ja det är säkert ett världsproblem, men det ger himla dålig energi åt trivsamheten.


Likaså i köksskåpen där man måste kasta in små plastburkar, decilitermått m.m "för det är så mycket skit på hyllan" Ja men ställ det snyggt då så får det ju bättre plats och man ser vad det är. Eller??


Ja jag är väl knäpp på riktigt som till och med ställer kryddorna i bokstavsordning på kryddhyllan för jag snabbt ska hitta rätt under matlagningen.


Det är bara det att jag orkar inte leva i kaos, orkar inte vänta flera dar på att saker ska hittas, jag orkar inte ens le längre när min man sen utbrister glatt, "men här är det ju" 3 dar senare.


Jag vill ha ordning, lugn och ro, är det fel?


Jag lever iaf med två som är lika kaotiska båda två och det är f*n så frustrerande när man inte kan åtgärda det själv utan hela tiden vara beroende av deras så kallade välvilja. Att bli fullständigt nonschalerad, det fixar jag inte. Då exploderar jag, och explosionerna kommer oftare och oftare.

Då ska ni veta att jag har hög tolerans, har inga som helst problem med dammtussar o grus på golven eller att saker ligger framme. Jag vill bara ha koll på saker och kunna hämta eller be nån hämta en sak när jag behöver den. Och jag vill att vi som bor i det här huset ska veta var saker och ting är.

Av Neta - 16 mars 2013 00:20

Var som en död fisk i morse efter en helvetisk natt med sendrag i allt från tårna till hela benen. Fick lära mig idag att det är de vätskedrivande tabletterna som är boven för i o med att vätskan försvinner ur kroppen blir det lite brist på magnesium. Det är alltså viktigt att dricka när man har dar då man äter vätskedrivande, den ekvationen har jag nog inte riktigt förstått.

Fick dock ett urbra tips om Resorb som ju är vätskeersättning i brustablett, så det ska inhandlas snarast, tar man en sån de dagar man äter vätskedrivande så tillsätts ju de ämnen man behöver igen.


Fötterna är bättre men inte bra, fick i dom i skorna iaf. Nu ska jag också skärpa mig och införskaffa lite knästödstrumpor, viker ner skaften så dom blir dubbla då blir inte kratern efter resåren så djupa eller onda.

Vet ju att dom har bra och billiga som ser ut som "vanliga" strumpor på "Nightmare" i Enköping, får bli en tur dit.

Funderar också på beställa en kil i skumplast till fotändan isf det 3-dubbla täcket. Jag ligger inte precis still när jag sover och jag får göra om det varje dag för det glider. Men har man en kil lika bred som sängen så ligger ju den still där under bäddmadrassen även om man snurrar från mage, rygg o sida. Är så van att sova med benen högre nu så jag kan inte sova platt. Skulle räcka om den var 10-15 cm som tjockast.


Elle har varit här en sväng idag, vi gjorde egna chickybits med pankoströbröd, ja lite räkor också. Hon ville vara med om det. C hade en kompis här, dom skulle väl åkt och dansat egentligen men lusten försvann visst.

C har bråkat med Ticnet, det släpptes biljetter till One Directions konsert i Sverige idag, hon fick urbra biljetter men när hon skulle bekräfta blev det nån error och sen var dom slut. Men vi "skrek" lite i Ticnets facebookgrupp så det löste sig till slut. Tur för dom för annars hade dom fått med mig att göra. Nån jäkla ordning får det vara.


Vi skippade också planerna på en stugpåsk och bokade en minisemester på Ullared i maj ist. Vi har inte varit där sen -95 och vi åker må-ons så vi hoppas slippa köer. Otroligt billigt att bo där, 2 nätter för 4 pers i motellet, granne med varuhuset för 1300. Stugorna kostade 600/natten för 4 men låg en bra bit bort för det skulle vara bekvämt för oss.

Så då ska man väl dit och köpa fryspåsar, bakplåtspapper och disktrasor som är deras storsäljare    Jag själv åker inte för handlandet men nog kommer det väl landa en del även i min korg. L ska vi ställa av vid verktygsavdelningen....


Ja så nu blir det en hemmapåsk, ev en dagkryss någon av dagarna och kanske en tur till Vaxholm och Lena Linderholms butik en annan. Suktade ju över hennes keramik på mässan, främst lavendelporslinet.


Jaha sängdags då, hoppas få sova utan sendrag i natt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards