Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Dessa satans sendrag

Av Neta - 16 mars 2013 00:20

Var som en död fisk i morse efter en helvetisk natt med sendrag i allt från tårna till hela benen. Fick lära mig idag att det är de vätskedrivande tabletterna som är boven för i o med att vätskan försvinner ur kroppen blir det lite brist på magnesium. Det är alltså viktigt att dricka när man har dar då man äter vätskedrivande, den ekvationen har jag nog inte riktigt förstått.

Fick dock ett urbra tips om Resorb som ju är vätskeersättning i brustablett, så det ska inhandlas snarast, tar man en sån de dagar man äter vätskedrivande så tillsätts ju de ämnen man behöver igen.


Fötterna är bättre men inte bra, fick i dom i skorna iaf. Nu ska jag också skärpa mig och införskaffa lite knästödstrumpor, viker ner skaften så dom blir dubbla då blir inte kratern efter resåren så djupa eller onda.

Vet ju att dom har bra och billiga som ser ut som "vanliga" strumpor på "Nightmare" i Enköping, får bli en tur dit.

Funderar också på beställa en kil i skumplast till fotändan isf det 3-dubbla täcket. Jag ligger inte precis still när jag sover och jag får göra om det varje dag för det glider. Men har man en kil lika bred som sängen så ligger ju den still där under bäddmadrassen även om man snurrar från mage, rygg o sida. Är så van att sova med benen högre nu så jag kan inte sova platt. Skulle räcka om den var 10-15 cm som tjockast.


Elle har varit här en sväng idag, vi gjorde egna chickybits med pankoströbröd, ja lite räkor också. Hon ville vara med om det. C hade en kompis här, dom skulle väl åkt och dansat egentligen men lusten försvann visst.

C har bråkat med Ticnet, det släpptes biljetter till One Directions konsert i Sverige idag, hon fick urbra biljetter men när hon skulle bekräfta blev det nån error och sen var dom slut. Men vi "skrek" lite i Ticnets facebookgrupp så det löste sig till slut. Tur för dom för annars hade dom fått med mig att göra. Nån jäkla ordning får det vara.


Vi skippade också planerna på en stugpåsk och bokade en minisemester på Ullared i maj ist. Vi har inte varit där sen -95 och vi åker må-ons så vi hoppas slippa köer. Otroligt billigt att bo där, 2 nätter för 4 pers i motellet, granne med varuhuset för 1300. Stugorna kostade 600/natten för 4 men låg en bra bit bort för det skulle vara bekvämt för oss.

Så då ska man väl dit och köpa fryspåsar, bakplåtspapper och disktrasor som är deras storsäljare    Jag själv åker inte för handlandet men nog kommer det väl landa en del även i min korg. L ska vi ställa av vid verktygsavdelningen....


Ja så nu blir det en hemmapåsk, ev en dagkryss någon av dagarna och kanske en tur till Vaxholm och Lena Linderholms butik en annan. Suktade ju över hennes keramik på mässan, främst lavendelporslinet.


Jaha sängdags då, hoppas få sova utan sendrag i natt.

 
 
Ingen bild

Maria

17 mars 2013 19:56

Tar du tillskott av Magnesium? Hjälper superbra och redan till kommande natt.

Neta

20 mars 2013 13:50

Nej det hjälper inte ett smack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards