Mina ord och tankar

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Neta - 24 augusti 2014 23:22

Husse eller Matte är ju det man är till sina djur eller hur?

Mamma och Pappa är man till sina barn, inget annat!

Ändå tycker jag man hör mattar, mest sånna här i byn iaf, men för all del det kan finnas hussar också, som lockar på sina hundar med "Kom till mamma nu" Jag hör det av flera nabor.

Det är så löjligt så det är inte sant!!! Rent av sjukt faktiskt enligt min personliga åsikt.

Kanske ska börja ropa till Christine, "Kom till Matte nu" eller inte   men det vore ju samma sak.


Idag har det varit ömsom sol och ömsom regn här, skvätt lite då och då o en del riktigt rejäla skurar.

Skickade ut L o hämta lite kantareller men så klart började det regna och han hade bara träningsoverallsjacka på sig. Så det blev inte så mycket men det finns både kantareller och Karl-Johan i mängder och KJ är fin och inte så angripen i år. Finns det KJ ja då finns det smörsopp också, det är nog nästan min favoritsvamp, ja efter gulingarna då så klart. Finns ju hopp om både trumpetsvamp och trattisar också då ju.


         

Jag saknar verkligen svampplockningen, jag kan åka med scootern på en del ställen vi har men just det där att bara lufsa på i skogen saknar jag, få sitta o rensa på en stubbe o allt det där. Kaffe o stekt ägg på mackorna mitt i skogen.

Men men jag kan ju iaf rensa fortf, både L o Mi plockar ju åt mig, även om det får bli här hemma. En får va glad åt det lilla   


 

Men så här ser det ut lite här o var nu.


Glad är jag också åt att C kom in på en av utbildningarna hon sökt. Hon ska läsa Etnologi, ett ämne jag gärna läst också. Blir lite strul med hennes introduktion så hon får antagligen komma efter oss ner till västkusten men kan bli med iaf. Missar bara uppvaktningen av Kalle men det överlever nog både han och hon tror jag.

Men den här utbildningen är ju ett jättebra komplement till den mediautbildning hon har och engelskan hon läste in 100 p på förra terminen sitter nog inte i vägen heller. Bra att hon läser strökurser till hon helt bestämt vad hon ska bli när hon blir stor.   Sen har hon ju fått in en fot på boendet hon sommarjobbat på och fortsätter vara ledsagare. Så hon överlever nog och nu ser hon fram mot Londonresan hon och kompisen ska göra i dec.


Jag ser också fram mot en spännande höst då det verkar hända lite kul saker. Både kryssningar, teater, musikal och lite småresor.

Blir lite sugen på London också, kanske blir det nåt vi kan åka på hon o jag sen i vår eller nåt.

Jag ska även fortsätta som testpilot hos HSO, kul att känna att man kan vara med och påverka och att mina/våra åsikter beaktas. Vi är inte många men vi har kul på våra träffar, och massor av mer eller mindre frisk luft får vi.


I morgon ska systeryster, lillskruttan och jag göra stan osäker. Länge sen vi var ute o flamsade nu   men hon har haft flera stroke o jag har ju inte heller varit på topp så då är det inte så lätt. I morrn får C jämt sjå att ta hand om tanterna.


Nu ska jag kolla lite på vad vi ska ha med oss när vi åker, är nån vecka kvar än men listmänniska som jag är så börjar jag lite smått iaf.

Sov gott när det är så dags!









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards