Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 januari 2016

Stormen ryter

Av Neta - 30 januari 2016 01:25

Värre än den värsta höststorm är det ute nu, och rätt som det stormar kommer det en by på så där 20 skm.
Vi har klarat oss från strömavbrott hittills men ser att landsbygden runt oss är drabbade. Bra med Fb ibland. Har laddat med ljus och tändare och gasolköket är lätt åtkomligt på altan.
L har varit ute och säkrat en del saker men ändå dundrade det till som satan precis utanför ytterdörrn nyss. Trodde att scootergaraget vält eller att soptunnan blåst ända dit. Men det var Knut, vår stora snögubbe som ville komma in. ;-) han har ju stått där sen lucia stackarn. Var väl trött i fötterna. :-D

Tur det inte blåste så här på dan. Vi var in till Ikea en sväng o sen till Maxi, E hade fått presentkort som hon handlade för. Sen hem och gjorde Enchiladas, så gott. Lite ostkaka på det med färska jordgubbar och blåbär. Lite förvånad över hur bra smak det var på jordgubbarna, men dom är väl hårda en del.

C och hennes kompis har planerat Rosella i morgon, Date spelar. Få se om dom kommer iväg. Undrar om båtarna överhuvudtaget gått till havs ikväll. Händer ju att dom ligger kvar vid kaj med verksamhet som vanligt vid storm. Sen går dom fort som satan ut till havs och vänder dan efter. Tror det har med taxfree o göra.

Vill inte lägga mig så länge det blåser så här, har stenkoll på kläder m.m Om det sku hända nåt. Nyss var det blåljus norrut så det har väl hänt nåt där. Träden far väl som plockepinn.

Tror jag smyger upp i sänghörnan med en bok eller tidning så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards