Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

En bra lördag

Av Neta - 6 mars 2016 00:42

Började med att vi fick med oss båda tjejerna till Tierp på kaninutställning på dan. L och jag var upp själva förra året och visste att dom skulle uppskatta det. Det gjorde dom.
Träffade på en jättetrevlig tjej som lät oss gulla lite med en av hennes kaniner. Hon berättade för oss om skillnader i päls och så vilket var kul, man lär sig alltid något nytt. Det vi kallade sammetspäls visade sig heta Rex, men Rex är också en ras.
Annars fanns det precis som förra året kaniner i alla strl från pyttesmå ungar som lätt fått plats i handen till stora som hundar. Alla möjliga raser och teckningar, en såg ut som man tagit en bred pensel och dragit tre streck i olika nyanser över hela djuret. Sötast är ju dom små men vi träffade på en jätte som var både lejonhuvad och angora som C lätt kunnat ta med hem.
När vi gullat färdigt tog vi en fika och sen handlade vi vattenskålar, borste, lite leksaker och lite föda som nog är mer godis. Manglade ärtor, torkade bananer, morotspellets m.m
Maten är hö, havre och vatten. Lite grönt med som maskrosblad och persilja. Men när vi stänger in henne för natten. Ska locka in henne i transportburen m.m Så har vi lite mutgodis.
E hittade en sele till Kiwi och en vattenskål också. Hon storhandlade för 18kr, mitt gick på liiite mer då.

När vi var där så ringde Annika och undrade om vi kunde ses, vi har försökt få till det länge men nu hade vi båda en lucka. Det var vår tur så jag bjöd över dom på middag och dom kom vid 18-tiden.
Innan dess var vi en sväng på Lidl där i Tierp innan vi åkte hem och lagade mat.
En jättetrevlig kväll med både mat, vin, dessert (tack Lidl) fika och lite snacks. Mello på Tv men vi kollade bara lite halvhjärtat, hade mycket att prata om. Bosse var i toppform efter att ha varit riktigt dålig ett tag. Så härligt!

När dom åkte, gjorde jag blåbärssoppa på bär från frysen, dukade till morgondagens Vasalopp framför Tv i soffan. Ja jag dukade på bordet så klart ;-D
Jag lovar att jag inte är det minsta sportintresserad, men Vasaloppet vill jag se.

Nu har vi plockat undan, plockat in disken i maskinen, jag har gett er ett litet livstecken medans L körde hem E så nu är det natti,natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 29 april 01:01

Idag var det dags. Körsbärsblommans dag i Kungsträdgården. Blev till slut bara C och jag som åkte. Hon var i Sthlm igår också Haha! Hon hämtade mig mitt på dan. Kom några stänk på vägen ner men då vi parkerat var det uppehåll och tidvis sol. Blås...

Av Neta - Lördag 27 april 21:55


Har ni nån sån pryl som ni använder mycket och känner att ni inte kan vara utan? Jag tror iofs att vi alla har flera sånna. Jag har den här. Den är inte så stor, du kan riva saker direkt på tallriken med den. Min står ofta kvar på köksbordet....

Av Neta - Lördag 27 april 16:24

Både igår och idag har det småsnöat och inte varit mer än högst 5 gr. Inte varit så sugen på att gå ut. Skulle ju köpt potatisbullar för att prova det där i våffeljärnet men hittade 2 bakpotatisar som börjat bli lite skrynkliga. Rev en sån med en 1/2...

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards