Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Klart på altanen

Av Neta - 23 juni 2016 01:09

Det är ju där man vill vara nu i midsommar. Satt ute till 23.30 ikväll så skönt där.
Lite konfunderad blir man ju av detta

Yr är ju den vädersida som brukar stämma bäst. Men jag hoppas att åtminstonde 5 av dom 28 gr dom lovar på sönd kan komma att läggas på dom 18 gr på midsommarafton. Nu verkar det ju klarna upp och bli lite varmare på kvällen tack och lov men 18 gr och regn gör ingen människa lycklig.
Men det är väl bara sätta på infran och tända gasolkaminen, dra för markiserna om det blåser kallt eller tokregnar. För inne sitter jag inte! Köpte en gasolgrill häromdan och i värsta fall får vi ta in den under tak eller ha den på utbyggnaden i grindhålet in.
Har tänkt Sigtuna på dan på fred men vädret avgör det. Ev kommer en gäst också.

Blev bra med nya duken, den ser nog lite blankare ut här än den är i verkligheten. Jag hade funderingar på att måla och klä om stolarna men nu har jag fått veta att det är designstolar från 70-talet. Såg orange på Tradera som gick för 1000kr st. Så dom får vara som dom är. Mattan borde dock bytas ut. Spår av kaniner, blomblad mm, ändå är den rengjord här.

Pyntade till lite idag, glasbordet ska få en duk också men vi tvättade den idag, har ju legat på hela vintern.

Var in nu ikväll och fixade apotek mm, ska handla det sista i morgon och även in på systemet och köpa deras alkoholfria jordgubbsbubbel, den är så god. Varför vi åkte in idag var för att E hade en vinst att hämta på en Ica, en korvlåda från vårt lokala charkbolag. Å jösses va korv, nu lever hon bra året ut. Olika sorter, tjocka o smala.

Avslutar med en bild från ikväll och önskar er en kul midsommar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards