Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 25 september 2016

Löööördag

Av Neta - 25 september 2016 00:22

Inte för det är någon större skillnad längre, har ibland svårt att hålla reda på vilken dag det är.
Idag åkte C o L in och handlade det som var kvar utom det vi behöver kärra till. Var bara nån strömbrytare som inte fanns. Fläkten hade kommit med. Sen hade jag glömt att skriva upp den där plastgrejen som kylen ska stå på, och då kom den ju inte med.
Täckskivor och bänkskivan får han ta med grannens kärra, men idag hade han den själv. Inte så bra att åka med den när dom skulle på flera ställen heller.
När dom var på Ikea så kom dom på att även om lådorna i skafferiet sitter bakom dörr så måste dom ha en front, ni ska ju inte inbilla er att det var med. Upp och pratade med personalen som skrev upp vad dom skulle ha, och skrev fel.... det passade inte alls.

Men dörrarna fanns, även den höga. Precis nu upptäckte han också att dom köpt fel låda av den låga. Köpt en 37 ist för 60. Alltid är det nåt.
Pga hur gångjärnen sitter kan vi inte heller ha nedersta hyllan i botten utan det blir ett döutrymme på 5-6 cm, hur genomtänkt är det? Tror min planering spricker där med. Det är 4 gångjärn att ta hänsyn till.
Tog ju hela dan för dom att handla så jag ringde hit E med hämtsallad till lunch. Hon hade också gjort en köttfärslimpa vi åt halva av ikväll.
Kollade "Bäst i Sverige" och idag var det komiker. Kanske inte den lista jag skulle gjort men vi var överens om ettan iaf.

Sol var det till största delen idag iaf. I morgon ska det bli 19 gr har dom sagt så tänkte vi kanske ska ta in dynor och sånt från altanen då. Har ett par gamla jag slänger ut där då ifall det blir nån brittsommar. Sen joppas jag vi sätter in fönstren innan det smäller till med storm och annat elände. Markiserna åker nog ner i morgon. Blommorna kan ju vara kvar ute längre iom att vi sätter i vinterfönstren sen. Pellisarna är ju som finast nu.

Har smådonat med ett projekt idag inför ett möte på månd. Pratat med en kompis som inte har facebook om min middag. Planerat lite inför Götlaborgstrippen i okt. Så korsord så klart, det är som ett gift det! Vissa röker och jag löser korsord. ;-D

Nu börjar det bli sängdags!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Av Neta - Onsdag 8 maj 22:52

Stora snöflingor, regn och 2 gr är ingen bra kombo om man har dåliga leder. Ringde på fm och bad att få byta tid och dom hade väntat på det. Haha! Nu försöker vi nästa onsd i stället. Fick nya ribbade kompressionssockar på posten idag. Så sköna oc...

Av Neta - Onsdag 8 maj 00:41


Sitter i sängen med benen lite i högläge. Haft skor idag, har ett par uppbyggda och går i dom. Går jag upp på natten går jag dock barfota då det är minst snubbelrisk. Men tycker mina fot och benproblem räckte rätt bra, hade kunnat vara utan det här...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards