Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 juni 2017

Blåsigt

Av Neta - 2 juni 2017 00:51

Herre jösses vilka vindar det kommit idag, fast dom var västliga så låg dom på utbyggnaden på altan som 17. Har ju lä från åsen därifrån men idag vete 17 hur det blåste.
L var ute och klippte lite i Björnbären och sattt grönsaksplantorna i nya krukor i växthuset. Han grävde ner dom nya perennerna också. Han kände sig nog urblåst då han kom in. ;-)
Jag gjorde champinjonsoppa till lunch så han fick tina lite.
Har kommit några rejäla skurar också, korta men intensiva. Så säger dom på TV-vädret att i morgon ska det bli kraftig vind! Vad tyckte dom det var idag då? Byts till nordliga bara, så lär väl bli iskalla med.

1 juni redan, känner mig lurad på maj. Som man mist lite av försommaren.

Synd om alla studenter i morgon, inget idealväder precis. Synd om alla mammor också som hoppats på utesittarväder, det verkar det ju inte bli. Minns ju själv paniken på Cs student, men då var man glad över en stor inbyggd altan med värme, sen fick man ju duka inne där det gick.

Har inte haft en bra dag idag, ny värk i 2 fingrar, kan knappt komma åt dom. Naturligtvis på högerhanden. Lite yr och trött med.
Blev hämtmat, hade 0 fantasi och orkade inte engagera oss nån av oss. Jag tog en räksallad och L en pizza.
Han skulle ändå ner till Cs jobb med hennes kudde, ist för att jobba till 21 idag, får hon jobba från 15 idag till 21 i morgon. Kollegan mådde dåligt som skulle haft dygnet så hon skickade hem henne. C skulle gått på när hon slutade i morgon så hon har bara att stanna om hon inte hittar nån annan kollega som kan ställa upp sista timmarna. Hon har dygnet lö -sö sen också.
Förstår inte hur dom ska klara det utan henne sen. ;-D

Pratade med den ev ledsagaren idag, kändes bra. Vi är i samma ålder, hon har en son med samma diagnos som jag och vet ju då också vad det innebär att ha ett funktionshindrat barn. Vi ska ses om en vecka och prata lite mer. Jag kände att hon direkt förstod vad jag pratade om iaf. Ska det vara så att jag lyckas hitta nån till slut? Nån som inte far iväg på andra jobb.

Nä nu börjar JB pocka på uppmärksamhet. Bäst att krypa ner kanske.
Godnatt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards