Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

Häftpistoler

Av Neta - 21 mars 2018 23:43

Det är skillnad på häftapparater och häftpistoler har jag fått lära mig idag.   

Ska klä om 2 stolar som min morfar gjort och som L lurade på mig fel grundfärg på för några år sen vilket gjorde att jag tvärledsnade. Nu tänker jag dock göra i ordning dom. Har två giftgröna pallar och 2 köksstolar som han också gjort som jag ska måla med, pallarna ska ev bli sängbord. Den ena pallen är uppe i köket den har vi haft under köksbordet i alla år, på den tiden man hade telefonkataloger hade vi dom på den. Sen lätt att ta fram om man blev en extra. Nu ligger kaninen under den när hon är där.

Den här gången ska jag själv handla färg och övriga atteraljer och ta råd i butik ist.

Det här är ju rejäla saker, pallarna är stadiga som attan och det lär ju stolarna vara med. Han var inte möbelsnickare men väldigt händig.


I alla fall hittade jag en häftpistol på C Ohlsson som man kan ha både klammer och spik i och som man kan sätta hop enklare snickerier med också. Kan ju va bra tänker jag. Den hade fått 4½ stjärna av 5 i kundresension och kostade bara strax under 300. Har hållt på klätt om mkt grejer i mitt gamla liv innan L, vi fixade mkt med ramar o tyg på jobbet med, har sett ett tyg med björkar på Åhléns som jag tänkte spänna upp.

Allt det här är ju tänkt sen i mitt nya liv så klart. Ska bli kul att dona lite igen har ju inte fått göra nåt själv här. Någon tog över hela tiden. och den där husfriden ni vet....


Idag har E varit här en stund, vi gjorde nån tonfiskröra som man skulle äta på salladsbädd med tacochips. Ganska god faktiskt och enkel att göra. Rörde hop 1 dl naturell yoghurt med ½ dl majjo och så i med en hackad rödlök och 2 brk tonfisk. salt o peppar så klart. Jag hade i kapris också, det stod inte i receptet men lyfte det hela. Sen hade E köpt med sig fröfrallor så tror ingen av oss åt med chipsen.

Hon och L var upp på kundkortsdag på Hemköp, så jag fick hem billigt smör. Inte fel om vi nu ska påskbaka lite. Lite mer både till frysen och skafferi blev det med. Vissa saker var det 50% på, kycklingfilé och oliver t.ex sen ost för 39 kr kilo, det var det länge sen den kostade. Blir lite ekorre när jag ser sånt.


C kom hem, jobbig kurs men kul och trevliga människor. Så nu kan hon kyrkbokföra. Fick ett snyggt intyg på det. Nu får hon vila ett par dar sen ska hon till nästa stiftsgård uppe i Bollnäs på läger i helgen.


E var kvar och åt med oss ikväll med och kollade på mästerkocken, så synd att Lotta fick lämna, hon har varit en riktigt frisk fläkt. Duktig som satan med. Har en känsla av att vi inte sett henne för sista gången.


Nu är mitt hår nästan torrt, tog en dusch efter TVn, jag såg Sisterwifes på TLC med. Märkligt sätt att leva men kul o se ändå.


Sov så gott!

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 18 mars 00:26

En med hög rygg som avlastar nacken och helst under 12000. Har sett två jag kan tänka mig. En på Möbelmästarna Och en på mio Men absolut inte så här ljus. Dom här två kostar ungefär lika mkt. Och går båda att höja med en förhöjning jag ...

Av Neta - Lördag 16 mars 23:47

Dom far som plockepinn. Så står det i tidningen på nätet och då måste väl det vara sant? Haha! Nej men på riktigt, det är väldigt blåsigt det ser jag med. Träden vajar väldigt djupt. Här började det fara snö i luften strax före 14. Just nu snöar ...

Av Neta - Fredag 15 mars 23:06

Skrev jag att det var vår igår? Nu har vi en orange varning om först stora mängder regn, sen hård blåst och som grädde på moset ca 25 cm snö. Senast vi fick sånna här varningar blev det mkt lindrigare så nu tror man (jag) ju det nu också. Säkert blir...

Av Neta - Torsdag 14 mars 22:34

Så typiskt när jag varit och handlat som i tisdags. Då kommer alltid ett paket till affären dan efter. Så också igår, mina hängpelargoner. En 2-färgad, lila o vit och en riktigt cerise. Hämtade dom idag. Tog in en stor pelargon i tisdags, klippte l...

Av Neta - Tisdag 12 mars 23:49

Annika och jag åkte in till stan strax före 12. Vi hade med oss fika o en lätt lunch. Här hemma var det lite disigt men i stan lyste solen från en molnfri himmel. Det hade den sen gjort här också. Vi skulle ju spana efter lite vårblommor, var säkra...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards