Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Tjoho!

Av Neta - 22 april 2013 18:11

Jodå jag lever, rätt bra t.o.m   vi har haft ett par underbara dagar med sol och upp mot 16 gr.

Helgen har bjudit både på shopping, middag och musikkafé med trevligt sällskap. Grillpremiär har vi haft också om man inte räknar korvgrillningen förra helgen.


  Å visst tar solen. Röd på kvällen och brun dan efter, så blir vi valloner. Jag har jättelätt för att få färg och jag bränner mig ytterst sällan. Solfaktor vet jag knappt vad det är, men torr som fnöske blir jag. Går mycket lotion på sommaren.


    Idag hade vi lite möte ute på Liljekonvaljeholmen. Så fint därute med alla ekar. Men finns det något ödsligare än en tillbommad folkpark? Jag vet inte hur många timmar jag tillbringat i denna park genom åren men är nog tusentals iaf och lika många mil har nog dansats där, jag började ju åka dit i början av 70-talet. Ska bli kul och ha eventet därute. Ni bokar väl "En Glad Dag" den 2 juni?

Det är konstigt egentligen men både C och jag blev positivt överraskade av grönområdet mitt på plan, måste ju ha gått förbi det åtskilliga gånger. Ja men om hennes 20-åriga hjärna inte heller mindes kan det ju inte bero på min ålder iaf   

Men som C sa, när man åker dit så är man så fokuserad på dansen, så man bara älgar på in och ser inte åt sidorna    sant, så är det så klart.

Men där ska vi iaf placera våra utövare, runt det fina vattenarrangemanget. Uppe i backen till hö ska 4H-djuren vara.


Läser ni bloggar eller på Twitter? Ja förutom kompisarnas bloggar och nån mer matblogg läser jag en del inredningsbloggar och några kändisbloggar. Ebba Von Sydow, Andrea Engsäll och Johanna Toftbys läser jag varje dag, Lika Susanne Nordströms och Pernilla Wahlgrens på "Modern mum" har lite svårt för Lailas däremot. Sen har jag några jag läser då och då, Gabriel Forss, Andreas Lundstedt och La Perelli men dom skummar jag mest. Gabriels läser jag nog mer dec-mars när han är i Miami.

På Twitter började jag följa Richard Herrey då jag av en slump upptäckte hans bilder, snacka om att han är duktig fotograf. Sen upptäckte jag att han har en himla rolig fru, så då läser jag det mesta där också nu. Sen en del dansband och vänner där också. Jodå en o annan kändis där också men jag går in på Twitter väldigt sporadiskt kan gå flera veckor och jag går aldrig tillbaka mer än 6 timmar.

Jag skriver inte mkt där heller men vill ni lägga till mig så är det "netaave" där också.

Instagram är ju inget för mig då jag inte ens har en sån smartphone än, dom tjatar här men än har jag stått emot.   


Helgen som gick har L hållt på med bilen som ska besiktigas i Strängnäs på torsd, men han saknade ett verktyg för att komma åt att ta bort en fjäder så han åker dit till sin brorsa på onsd och gör det. Verkstad är det ingen idé att ens nämna, han är ju både f.d bilmek och flygtekniker. Men när han jobbade som mek var inte bilarna som idag, men det är ingen idé att ens nämna.   


Ja på onsdag ja, då kommer jag gå som en äggsjuk höna här på nattkröken. C ska till Globen och Justin Bieber. Ja hon har som tur är 2 kompisar med sig. Men när varken bil eller gubbe är hemma och kan göra en akututryckning då blir jag lite orolig. Gillar inte 08-land, händer då mkt skit där också. Det är på håret dom hinner med sista tåget t Uppsala och sen nattbussen ut hit som går runt midnatt och det slutar ca 23 i Globen. Jag får liksom inte hop det. Måste nog ringa kompisens mamma.   

Done och snälla E kör hem C på natten, dom bor ju i grannbyn.


Dom var här från kommunen idag och kikade lite ute, ska komma en gång till också.


  Så här kommer garaget, eller hjälpmedelsförrådet som det heter, till scootern att se ut, blir målat lika huset. Lite annorlunda än Elles "brödburk" men jag har också frostvakt men ingen automatisk dörröppnare och det känner jag inte att jag måste ha heller.


  Det ska stå där innanför planket som vi ev flyttar till baksidan nu. Behövs skydd mot norr där om det blåser. Cykelstället försvinner men det är ju bara C som cyklar och hennes cykel får plats därinne. Min gamla harv behöver väl totalrenoveras men har nån behov av den så säg till. Kommer att bli en ramp in från gatan men en bit lämnas där vi kan gå som vanligt. Rampen kan dessutom tas bort på vintern och det är ju bra för skottningens skull.


  Jag blir av med den här rabatten men växter och lökar flyttas bara över till andra sidan.


  Ev gör vi en ny rundel eller kanske snarare oval mitt på gräsmattan här, kan bli fint framför bänken. Jag tror det blir bra, mer sol där. Om ni ser är det en bit kantsten mitt på där lekstugan stod, den ska bort. Finns lite julrosor, en astillbe och en himla massa gullvivor och förgätmigej + 1 miljon smultron där redan så vi får försöka få till det med ännu en astillbe, några alunrot, vita tremastarblomman, en höstanemon, prästkragar och en himla massa aklejor, bellis, porslinshyacinter, snödroppar och nån lila krokusliknande sak som kommer flera ggr/säsong. Kan ju skotta lite lavendel och sätta endes gången, man kör ner dom där små klykorna och innan man hinner blinka är det små plantor.

Kanske ska man satsa på nån fin buske också när man ändå håller på. Men men Rom byggdes inte heller på en dag. Än går det iaf inte.


Ja det är kul att göra upp planer iaf. Får väl höra om J eller Mi kan komma och hjälpa oss gräva, L har ju lite svårt för det med sin defekta hand.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards