Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Neta - 4 december 2013 23:45

Både Leif o jag fick i födelsedagspresent av E en Stand upkväll på Katalin här i stan. Ett mysigt ställe inrymt i de gamla godsmagasinen vid resecentrum. Ägarinnan Katalins son hade jag på dagis för så där en 28 år sen och hon hade då precis dragit igång verksamheten men då i andra lokaler som hon så småningom växte ur. Hon har mycket kända artister där och konsertkvällarna precis som Stand upkvällarna är välbesökta.


     

Klicka på bilderna för att se dom större. 


Det jag tycker är mysigt är hur mkt dom behållt/gjort lika av de gamla godsmagasinen, fönstren som igår var juliga med jättelika Davidsstjärnor som lös så fint. Taken har kvar både bjälkar och rör och hon har fått till en jättemysig miljö både i puben och i matsalen som båda har barer. Det är i matsalen hon har konserter då röjer man bort de flesta borden och ställer upp stolar eller så står folk bara framför scenen. Dörrarna in är gjorda i samma stil som fönstren.

Vet att våra kompisar som bor efter Upptågslinjen kan ta tåget till stan, gå in och ta lite mat eller bara  vin eller en öl eller stanna till där efter teater t.ex och sen kunna ta tåget hem bara nån minuts gångväg därifrån. Tågen går alltså ca 5-10 m eller va det kan vara från husväggen men inte ett ljud du hör in eller känner nån skakning i marken. På sommaren finns uteservering på båda sidor, alltså både mot tågen och mot Storgatan.

Igår var det 4 artister som "ståuppade" + en jätterolig "komframochsäg" vi var säkert bland dom äldsta därinne men det var urkul och mycket underhållande. Kan tänka mig gå på det här igen i vår.

Ska försöka lura dit Mi o Ma på en kväll också. Tror inte det blir så svårt.

Så kommer ni till Uppsala och ska gå till ett trevligt ställe tycker jag ni ska prova det.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards