Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Neta - 6 december 2013 14:03

Jag hade kanske inte blivit så förvånad om ett slikt program sänts i trean eller femman men att SVT väljer att sända detta ounderbyggda program förvånar mig mycket. Jag förstår att familjen är förtvivlad, det är ju förmodligen dom, och endast dom som vet sanningen och har alla fakta.

Alla vi som nån gång genom arbete eller anhöriga "råkat ut för" en dement person vet ju också att det finns bra och dåliga dagar och stunder. Man kan tyckas helt klar och medveten men så kommer en mening eller ett ord och man förstår att personen inte alls "är där"

Att de här s.k vännerna och kollegorna går ut så här, mot familjens vilja utan att ta reda på alla fakta är inget annat än en skandal och att en kanal som SVT sänder den är ännu värre av dito.


Jag lider med familjen och hoppas verkligen dom får någon form av upprättelse, dom och den förvaltare som utsetts smutskastas nåt oerhört mycket.


http://www.expressen.se/noje/babs-dotter-om-ilskan-efter-svt-programmet/


http://bloggar.expressen.se/opinionsbloggen/2013/12/alice-babs-program-med-dalig-eftersmak/


http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/svensson-inte-var-mans-egendom/



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards