Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 december 2013

Av Neta - 29 december 2013 01:59

Tankarna snurrar i mitt huvud nu, hur kommer det här att bli? Var ska jag bo? Var VILL jag bo? Kollar Uppsalahem, Tierpsbyggen och Blocket varje dag.

Kommer jag att "klara av" att bo i en lägenhet? Eller ska jag försöka hyra en liten stuga? Finns det stugor att hyra utan gräsklippning och snöskottning? Nä tror inte det.

Törs jag bo i markplan i stan? Eller måste jag leta efter ett hus med hiss?


Drömde häromdan att jag fick hyra en 1-plans stuga på en bondgård hade bara en gräsmatta med äppelträd mellan mig och hyresvärden. Dom plogade och klippte gräs, Johnny kom dit och byggde en altan åt mig. Hade vedspis i köket men fullt modernt också. Målade köket i 2 varmgrå nyanser med blått som accentfärg på lösöret. Fick äntligen mitt rutiga golv. Veranda och scootergaraget precis mitt emot den. Jag var ute och åkte både in till stan och där runt omkring. Tror jag bodde vid 55an för J passerade tutandes flera ggr/dag, Rasmus kom cyklande och jag åkte själv till Maxi?

Är det så jag vill bo? Är det mitt drömboende och finns det isf? Nej så klart att det inte gör men det hade ju kunnat vara så   Ja så man kan drömma.


Hur många rum ska man ha och hur stor hyra klarar jag? Kan man kolla nånstans om man får bostadsbidrag och hur mkt?

Törs man överhuvudtaget hyra privat förresten? Tänk om man blir uppsagd med nån månads varsel, hur farao löser man det?


Nä får nog hålla mig till hyresbolag eller köpa nåt. Får ju inte vara för avancerat för Elle o ta sig dit och hon måste kunna sova kvar på ett bra sätt. Stina lär ju ha ett rum tills hon flyger och det lär ju bli efter utlandsjobb isf. Det är ju egentligen viktigast att det blir bra för tjejerna, jag klarar mig alltid. Ett stort rum där dom kan bo båda två när E är där, å så en liten skrubb till mig. Kök o vardagsrum och vettiga förråd. Balkong eller uteplats. Handikappvänlig ingång, hiss och mitt garage som måste stå nära porten. Luktar Uppsalahem eller Tierpsbyggen det. Helst stan så klart. Tänk att själv kunna åka till parksnäckan, ner på stan, gå på biblan, teater och på Katalin t.ex tanken svindlar nästan. Utan att behöva ledsagare och färdtjänst. Centralt eller nära köpcentrum. Måste ju ha mat också.


Ja hur farao ska detta bli till slut, men det går ju så klart, kanske inte blir nästa vecka direkt men så länge till står jag inte ut här. Vill härifrån innan det börjar knoppas, vill inte tänka på alla mina blommor bara gå på o fixa nytt. Hjälp!!! Klarar jag det här?

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards