Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 september 2015

28 mm

Av Neta - 2 september 2015 23:37

 

Ja men jag blev väl bönhörd     och mer ska det bli. 28 mm vid 21-tiden iaf då har det väl regnat sen strax före lunch kanske. Just nu vid 23.40 är det iaf uppehåll.


Christine blev så fin i håret, det röda ersattes med mörkbrunt med lila toppar. Väldigt mörk men det är väl ovanan.


Går rykten på byn om vita skåpbilar med utländska regnr. Dom har tydligen varit på Es område idag och lagt pinnar framför dörrarna så dom ser vart folk gått in. Jag hittade ju 3 stenar och en pinne på bron här för några veckor sen. Verkar ju vara ett klantigt sätt att jobba på men man ska väl vara lite uppmärksam kanske. Dom hade tydligen slagit upp ett tält vid en bondgård på andra sidan sjön med. Sagt att dom var på semester men ingen har sovit i tältet. Vi har ju en camping vid badet så varför inte slå läger där då.


C hjälpte mig röja på köksbordet och lägga på löparen och nya underläggen idag. Nu har jag fått för mig att jag vill ha grönrutiga gardiner i köket. Som om jag inte har tillräckligt med byten där   helst vill jag ha bågkappor, ska kolla på tradera tänkte jag.


Har fortsatt och gå igenom tidningar och andra skrifter idag, ni vet dom där man tar på affärn eller på mässan. Julrecept från Arla och allt vad det är. Oftast är det ju bara nån eller ett par grejer som är intressanta i varje. Har ju varit lagom väder för att syssla med sånt idag.


E har fått det elektriska fixat till garaget idag iaf så nu är det bara 6 handtag som fattas i köket. Ja sen har ju inte alla hyllor kommit upp men hon ville bo in sig lite och känna efter var hon vill ha sakerna först. Det mesta är ju uppe iaf. Blev lite nytt i U-red men det är sånt hon fixar med själv.


Nu ska jag avveckla den här regniga dagen och ladda för en likadan dag i morgon.

Sov gott!     





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards