Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 12 september 2015

Solig dag

Av Neta - 12 september 2015 02:34

Dagarna är ju riktigt varma men det svalnar fort på kvällen. Hösten känns. Idag hsr vi varit i stan Elle skulle på vattenträning och C till sjukgymnasten och sen fixa nytt leg.
Vi åkte och handlade lite ost o frukt och passade på att gå ett varv på MM.
C ringde ganska fort och var klar. Hade inte tagit många minuter och fixa leg hos polisen, det hade i princip varit tomt. Hon hade inte långt från sjukgymnasten heller. Skönt att det där är fixat och att hon kunde åka in. Hon var lite krasslig i natt.

Åkte till Röda korset, tog en fika och kollade runt lite, hittade ett frågespel om Sverige helt komplett för 10kr. Bra nån kväll med ruskväder eller på en ost & vinkväll med kompisar kanske.
Hämtade E när hon var klar och sen till Återbruket. Där var det bara E som fyndade en 5-armad ljusstake i porslin från Guldkroken I Hjo. Alla böcker var gratis så tjejerna plockade på sig några,
Vid klädavdelningen blev vi lite full i skratt C o jag. 4 exakt lika västar i silvermönster med " dansbandsstuk" hängde där. Och när jag kollade fanns det fler plagg det var 4 av.
Vi hade i musikhörnan sett både en saxofon och ett dragspel så vi spånade om att ett dansband kanske lagt ner ;-D
Skönt att få larva sig lite ibland.

Hem sen och åt en väldigt sen lunch på altanen i sol. Så skönt ute idag. E åkte hem och sen har vi bara latat oss. Latmat till middag idag med. Hittade lövbit i frysen och har ju alltid frysta potatistärningar. Ganska gott med nåt kladd till vi redan hade.

Avslutar med en bild från Björklinge ikväll. Tagen nere i Grislösa. Inte av mig dock.
Häftigt med norrsken!

Ha det gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards