Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Olämpligt

Av Neta - 23 september 2015 00:19

Ja det kan man väl säga om den här förkylningen. Sprider ut toarullar där jag sitter mest. Det har lossnat ordentligt nu. Hostar också så det står härliga till. I morgon kommer ungdomarna från Estland så jag är ju livrädd att jag ska smitta ner någon av dom nu. Provar alla huskurer jag vet och hoppas jag är bättre till lörd då vi ska ha familjedag med en annan familj

Vi ska börja med att åka hit till Myggstenen, ett 3000 kg tungt och gigantiskt flyttblock som finns i skogen här. Den ligger i svamp och bärskogen och förr klättrade vi alltid upp och fikade där en gång varje sommar. Jag får väl sitta kvar i bilen men jag hoppas ungdomarna vågar klättra upp.

Sen tänkte vi oss till Ulva och hoppas få se lite glasblåsning. Är det fint väder ska vi grilla korv där också. Det ser faktiskt hoppfullt ut.

Efter det drar vi till Österbybruk och visar en bruksort. Tyvärr får vi inte komma in i smedjan men finns mycket annat vi kan visa och berätta om där. Jag har precis fått lite turistinformation på estniska om det.

Sen är det tacomiddag här för 12 pers. Ungdomarna ska fixa den tillsammans är det meningen.

Söndag är det pizzafest för alla i kyrkan efter mässa och en utflykt i omgivningarna, bl.a Till vårt traktormuseum. Vill ju helst vara med så mkt jag kan och orkar.
Så bort bort dumma förkylning.

Igår var vi runt lite och letade presenter till dom ungdomar som ska bo här. Började med " hovleverantören" Fullerö men blev jättebesviken. Så förändrat, till det sämre.
Vi for in till Gränby ist och köpte dom varsin bok om Sverige och svenska traditioner, en med mycket bilder och lite text men den text som var, va både på svenska och engelska. C köpte också varsin svensk flagga på stång i trä och varsin sten med texten " Uppland" och en Kungsängslilja på.
C och L men mest C har städat idag och tagit fram lakan och handukar åt dom. C har ju två rum nere så där får dom bo, hon bor ivardagsrummet här uppe. Elle kommer så klart hit i morgon och är med på första middagen med dom. Hon ska även vara med på lörd kväll och söndag.

Nu ska jag ta en skvätt hostmeducin och spraja min täppta näsa. Försöka få lite sömn i kroppen.

Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards