Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 april 2016

Vi har räknat ner

Av Neta - 22 april 2016 23:58

Ja i flera veckor har vi längtat till den här dagen Elle och jag. Trädgårdsmässan i Älvsjö. Vi åkte dit hela familjen men hem bara tre. C är i Finland med några kompisar och åkte direkt från mässan för att möta upp dom på centralen i Sthlm. Kul att hon ville följa med iaf.

Gjorde vi några fynd då? Ja det gjorde vi. Jag köpte 2 nya balkonglådor, flätade i grått med plåtinsatser för 75kr st ist för 179kr som vi sett för innan. Elle hittade lila stora utekrukor i plast.
Sen finns det ju andra saker än växter där men som är från växtriket. Kivik var där och sålde chutney, gele' och must. Chutney med spännande smaker, E köpte en äpple/curry och en äppelgele'. Jag köpte en låda med 33 cl must i tetror med skruvkork. 12st för 10kr st.
Smaksatt honung fanns med bl.a en smultronhonung som vi smakade på. Den var läckert rosa men svindyr. Korv, ost, chevre, oliver, feta, oljor, vinägrar ja nästan en liten matmässa i mässan.
Annars köpte vi fröer, knölar och pellisar.

Ja jag fick med mig den här Lisan också, en trippel för 20kr.

Förutom den Årets pellis som var mörkt rosa, 40kr ist för 90 som dom tog på Kvantum igår. En rosa stjärnpelargon, en röd herrgårds och

En rosastrimmig hängis. Har haft lila och vinröd innan men i år blev det rosa.

Dom här tyckte jag var fina, googlade på polyanthus för att få fram ett svenskt namn men det enda som kom upp var bilder på småvivor. Någon som vet?

Jag brukar ju inte så så mkt blommor utan kör medt med perenner, men tänkte göra en liten sommarsymfoni i en av pallkragarna i år. Solrosorna ska jag sätta på baksidan. Skär av och hänger dom upp o ner till fåglarna sen. Ringblommorna ska få ett eget ställe med.
Ja det var väl det därifrån.

Måste å visa dom här fantastiska med, från affärn 29kr för 9 st. Så himla fina.
Sen en kul grej Fiskars delade ut.

Provsr väl! ?
Blev hämtmat på hemvägen och en tidig kväll, gick upp 6 i morse.
I morgon åker L ner till sin bror och byter fjädrar på bilen. Dom skulle fixa med lite annat med så han blir där ett par dar. C kommer hem på sönd så E är här och vi ska göra sushi i morgon. Svensk sushi a la Aveholt ?.
Godnatt på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards