Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Patrik

Av Neta - 25 juni 2016 01:13

Ikväll fick vi besked om att du gått vidare! Svårt att fatta, svårt att ta in.

Den här bilden tog jag i din hemstad sist vi sågs. Nu får den symbolisera den saknad vi känner! Då visste jag inte ens om att din tumör växte, själv hade du sökt hjälp för något relaterat till den men du fattade nog inte då hur det var.
Jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå att det var sista gången vi sågs. Vi skulle ju snart ses igen med våra familjer.
Det är ungefär 20 år sedan jag fick ett samtal från din mamma. Jag kommer ihåg hur chockad jag blev över att ni var 2 i er familj som drabbats av hjärntumör. Jag visste inte mycket om Neurofibromatos då. Men jag fick lära mig för i vår stödgrupp var det fler som drabbats. Våra familjer blev vänner för vi kom på att vi hade fler gemensamma intressen. Dans t.ex det var mysigt att komma till Salaparken och få träffa dig och din pappa. Betala inträde till honom och lämna jackan till dig. Nån gång lyckades vi också lura med din mamma och syster som blev vän med min dotter.

Du hade det nog inte alltid så lätt Patrik, krångel med arbete och Fk som alla ungdomar med seneffekter nog har av och till. Men du var en kämpe! Du gick med i "Sällsynta Diagnoser" och du spred ditt budskap. Du åkte till Almedalsveckan på Gotland och du var duktig på att få folk att förstå hur det var att ha en sjukdom och en seneffekt som kanske inte alltid syns.

Du var så otroligt snäll! När jag efterlyste hjälp på ett event här i stan till förmån för Ronald McDonald Hus tvekade du inte lång stund att anmäla dig som volontär. Du tog tåget från Sala och bussen till Sunnersta för att hjälpa till hela dan. Det glömmer jag aldrig! Även på de träffar vi hade för drabbade familjer var du snabb att hjälpa med det du kunde. Jag vet också att du och din mamma är/var aktiva i "NF-föreningen" och stöttade "Sällsynta Diagnoser. " Nu får hon åka själv!

Det är väldigt många som kommer att chockas över att du inte finns kvar här på jorden Patrik! När vi för ett par månader sen fick höra att du var på Neuro för att utredas trodde jag och nog många med mig att det var något dom skulle fixa. Men så blev det inte!
Idag på midsommaraftonens kväll somnade du in! Omgiven av dina närmaste. Världen har blivit fattigare! Du gick alldeles för tidigt och alldeles för ung. Du hade behövts här ett tag till!
Våra tankar går till dina föräldrar, din bror och syster och dina syskonbarn. Vi tänker på dom i deras sorg.
Vi alla dina vänner är tacksamma över att få ha lärt känna dig, men saknaden gör ont!
R.I.P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Av Neta - Måndag 13 maj 00:14

Ja Den stora älgvandringen alltså. 87 älgar har summit över. L tror det är rekord. Det roliga tycker jag också är alla andra djur man får se liksom på köpet. Järv, björn, lo, ren, grodor, örnar, orrar, svanar, änder, ejder och en massa andra fåglar...

Av Neta - Söndag 12 maj 00:06

Hade tänkt sova länge idag. Men så klart vaknade jag tidigt då. Om jag nu bestämmer, utan att sätta väckning i morgon att jag ska vakna tidigt då, så kanske jag får sova iaf då. Haha! Christine och Marcus var här idag. Vi fikade lite och dom kom ...

Av Neta - Fredag 10 maj 23:27

Vårblommor i Uppsala Lite picknick med sushi och jordgubbar i Stadsparken. Fick en direktleverans av kaffe och nygjorda chokladbollar av dotra i världens sötaste kasse. Vi promenerade ut mot Kunsängarna såg bron som höll i...

Av Neta - Fredag 10 maj 00:09

Åkte till affären idag. Köpte då en påse potatisbullar. Höll på svimma när jag kom hem och såg att det var 1500 g. Frös dom 4 och 4. Blev 7 påsar. 62kr nånting om jag inte minns fel. Så billig mat är det ju. Jag valde att inte platta ut dom. Fic...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards