Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Neta - 6 juli 2016 23:54

Som så många andra dagar. Älskar min altan. Vi hade ju funderat på Österby men det var så skönt på altanen och vi orkade inte riktigt. Tanken på en varm bil var inte lockande. ACn är sönder.
C klippte mig, jag duschade efter det. Ringde hit E redan till frukost.
Fixade lite med krukorna på utbyggnaden och tänkte ni skulle få er en titt.

Väldigt kort men så skönt så här års.

Marguriten som står på bordet därute är så fin. Stått så här sen veckan innan midsommar.

Kryddhörnan lite suddig i skugga. Är en fyrkantig låda med vattenresorvar. Dom trivs bra däri. Citrontimjan längst fram med kryddtimjan bredvid. Oregano och rosmarin längst bak.

Jordgubbsmynta

Ananassalvia som nu är nerklippt och hänger på tork och trädgårdssyra, jättegod i sallader.

Mycket knopp i alla pellisar

Utom denna men det kommer nåt ämne. Funderar på klippa ner toppskottet. Det är en röd herrgårdspelargon Wilhelm nånting heter den. Nån som vill ha? Bara hämta.

Begoniorna växer och blommar så det knakar.

Dockkragen ska strax få en egen ampel, har inte kommit igång riktigt ännu.

Nejlikorna kommer igen nu. Gillar den här färgen. Alla nejlikor är 2- åriga så dom här ska grävas ner före hösten.

Den här fucshian är inte angripen. Skönt!

Den här står också i en kruka med vattenresorvar, fick hälla av vatten från den idag efter alla regnskurar. Hoppas dom inte tar stryk av det.

Röd och vit lyckoklöver

Nu är vi inne på altanen, förstår ni varför jag gillar grusnejlika? Vet inte om denna är 2- årig också men hoppas kan man ju. Blommorna är bara några mm i diameter.

Har bara en hängis i år. Vände kameran för bilden blev så mörk annars. Om bara nån vecka kommer jag att ha 10-12 blomklasar på den här. Detta är förtruppen. ;-)

Stjärnpelargon.

Sista bilden får bli på min ros.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards