Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Neta - 3 juli 2017 23:39

Rätt som det regnar kommer det en skur och inte vilken skur som helst. Vi snackar skyfall.
Varit hyfsat väder på dan. Åskade på em men vi klarade oss bra, inget regn då, åsknedslag med brand som följd i 3 hus i länet annars.
Åkte in med C till stan på fm, hon skulle möta upp en kompis och åka med honom och 2 tjejer till ner till Öland.
Vi åkte och handlade lite grönsaker och mjölk efter det. Sen iväg och köpte lite kryddväxter.
Hem och käkade lunch, E o jag satt på altanen men gick in vid 18 för det började bli svalt. Hon bestämde sig för att åka hem och äta middag men precis när hon sku åka så brakade ett skyfall lös. Hon blev kvar några timmar till och åt iaf med oss sen. L körde sen hem henne och scootern blev kvar igen, tur jag har ett MC-skydd till min hon kan låna.

C hörde av sig nyss, luften hade gått ur henne lite och hon ville mest sova. Men Sannex spelar ju ikväll så hon skulle skärpa till sig och dansa lite iaf, men var tydligen trångt på golvet. Är ju en jobbig resa ner, vet ju bara när vi åker till O-hamn och hon ska 7 mil till.

Vi har dammsugit och plockat undan lite reklam och så. Blir lätt högar nu när man mest är ute. Städning är inte prio 1 när solen skiner. Får väl storstäda i sept sen.

I morgon kommer en kompis hit och ska sova kvar, blir kul. Vi ses inte jätteofta. En av dom som jag har kvar sen sjukhustiden med E.

Nu ska jag avveckla dan. Godnatt!

Av Neta - 3 juli 2017 00:09

Njuter nu, om det är sol eller mulet spelar inte så stor roll bara det är så varmt att man kan vara ute.
Trädgården och altanen är som finast nu. Ni kan kolla min insta, netaave så ser ni bildserierna jag la ut där.
Kommer en kompis på tisd och och nästa vecka ska vi hälsa på ute vid kusten. Sen är det Malungsvecka och efter det åker E, L och jag iväg några dar. Vill att vi ska göra nånting kul varje vecka nu så man utnyttjar sommaren lite.
När vi kommrr hem börjar båtveckan och då är C ledig också. Blir nog ett par dar vid kusten då.
I aug händer en del. Och i slutet ska vi till västkusten, sen börjar väl den stora väntan på att 4 månader ska gå ;-D

Hon gör vad hon kan för att vänja oss, kom hem på em, skulle åka till Öland på tisd men nu åker hon redan i morgon för hon fick chansen att åka med i en bil och dela ett boende. Hade sån tur att hon fick en som tog hennes pass i morgon. Men jag tycker hon gör rätt, ut o ha kul nu, sen blir det ju inget på 4 månader.

E skulle inte komma idag men gjorde det ändå, tror hon ville träffa C, blev kvar men då hade regnet kommit så L körde hem henne. Vi ska in och handla lite i morgon så då kan hon ta hem scootern efter det.

Slutar med att visa några av bilderna jag tog idag, mer finns på insta och även Fb.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards