Mina ord och tankar

Alla inlägg den 23 juli 2017

Av Neta - 23 juli 2017 22:45

I morgon far vi till Motala. Vi åker en liten bakväg via lite småvägar ner till Borensberg och Brunneby först. Åker lite längre än till Västerås och svänger ner där så vi kommer till Hjälmaren. Sen följer vi den till Sköllersta och rakt ner till Brunneby. Blir garanterat en glass i Hjortkvarn också.
Vi åkte den här vägen förra året med och tyckte den var fin.ska bli så mysigt att komma tillbaka.

När jag skulle packa min baddräkt ikväll så märkte jag att resåren torkat. Har inte haft den länge alls. Den dyraste jag köpt med, kostade ungefär dubbelt så mycket som dom andra gjort. Skulle tåla klor som ju annars "äter" baddräkter. Var bara att slänga. Kollade några andra jag haft dubbelt så länge men inte gillat modellen på, hur bra resår som helst. Så får väl stå ut med en sån tills jag hittar en ny.

Tagit det lugnt idag med. Rygg och höfter känns mkt bättre. Ska inte sitta mer än ett par timmar i sträck nu ett tag, ta med kryckorna så jag kan sträcka på mig. Rastar ofta på nervägen, vi har ju hela dan på oss. Får inte nyckeln förrän vid 16. Precis då ska det spricka upp där nere enligt YR och sen bli 21 gr i morgon kväll. Duger väl?

Tråkigt bara att inte C kan följa med men hon fick ju åka till Malung en dag iaf och skönt att inte behöva ha kaninvakt. Hon jobbar sin sista dag på fredag så vi hinner göra nåt allihop också.

Elle håller på fixar vår lunch nu, ja den vi ska ha med oss i morgon. Ger lite semesterkänsla att stanna i Läppe och äta den. Om det skulle vara sol så kan det bli ett dopp med.

Ska kolla över det sista nu och sen sova.

Av Neta - 23 juli 2017 10:39

Lite bättre i rygg och höfter. Började dan med att somna om en stund på soffan efter frukost. Tittade på Cakeboss på TLC men minns inte resultatet. ;-)

Sen började jag läsa en ny bok av Anna Jansson, den första i serien om frisörskan på Söders torg i Visby, satt och skrattade på altan där jag satt och läste, den roligaste bok jag läst på länge. Men också så mysigt att läsa om mitt älskade Visby och alla miljöer man känner så väl. Har inte läst så mkt av henne innan och är ju lite less på deckare just nu men ska ta tag i det senare.
Ödesgudinnan på Salong de Amour heter boken.

I morgon börjar semestern på riktigt, vi börjar med att åka till Varamon i 4 dar och ska träffa lite vänner på hemvägen. Sen är det inte så mkt mer planerat men mer blir det. C jobbar tyvärr nästa vecka och kan inte följa med, men det här var vad som var ledigt i juli.

Idag ska jag fortsätta att ta det lugnt så jag klarar bilfärden i morgon. Packa lite kanske och betala räkningarna så det är gjort. Kanske börjar jag på bok 2......

Ha en fin söndag!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards