Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 januari 2018

Jag fick inte lägenheten

Av Neta - 26 januari 2018 00:14

Idag var den borttagen från mina intresseanmälningar. Så nära som 4a, känns lite surt, hade så gärna velat bo där. Så himla fint där mellan gårdarna och mot ån och så centralt.
Nu har jag svårt att tänka om. Kom på att det är nog smart av mig att välja 55+ boende eftersom sånna lägenheter är anpassade med hiss från markplan, ingen kantsten till porten, lite bredare dörrhål och inga trösklar. Även badrummen är anpassade.

Det som finns ute nu är en liten etta i Tuna backar och några tvåor i Enköping. Har ju iofs min doktor i Enköping men känner inte just nån där, skulle nog bli väldigt ensamt. Ettan är för liten och har ingen balkong, åtminstonde det vill jag ha.

Så nu får vi se då när jag hittar nåt igen. Vill inte hyra privat som någon skrev, känns för osäkert att man kan bli uppsagd när som helst. Pengarna vi får för det här kommer inte att räcka till att köpa något heller. Dom ska ju liksom delas. Blir nog mer än guldkant. Skojade om en moppebil häromdagen och det skulle kanske funka i stan.
Vår lilla cancersjuka granntös åker mellan stan och Bjkl och ut till pappan lika långt åt det andra hållet med sin, men hon är ung och tålmodig. Igår blev hon dock avträngd från väg 600 av en tradare, vilken idiot till förare där. Hon hamnade på hjulen på åkern som tur var och några vuxna kunde sen få upp bilen. Hon gjorde inte illa sig heller men blev rejält uppskakad. Har inte hon nog ändå?
Borde ju vara någon som såg det tycker man.

C kom hem från sina 4 kryssningar idag, hade med en present till mig.

Tack Classe!

Jag gjorde pizza till hon kom, eller två för degen hade gått ut. Men nu har vi lunch i morgon med.

Tomatsås, ost och skinka på båda, även mozzarella. Men tomater och salladslök förutom det på denna.

Paprika och vitlöksoliver på den här. Riktigt gott om jag får säga det själv Haha! Sallad på spetskål till.

I morgon ska hon upp tidigt och in till stiftet för avslut, lämna ifrån sig dator och kamera. Malin kommer upp från Göteborg med, eller är nog redan här.

Varit soligt och fint idag, ca 9 gr som varmast så en föraning om våren verkligen.

Märks på växterna, dom börjar som sträcka på sig. Hörde faktiskt fågelkvitter idag med.

Nu ska jag dra mig mot sängen, alla lampor har slocknat och det börjar bli lite konstiga ljud från L. Haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Av Neta - Fredag 12 april 02:07

Då har jag ändå rätt mkt kläder. Men tvätt blir det ju ändå å tvättkorgen rymmer ju inte hur mkt som helst. Tvättat mörk 40 idag å där är det alltid många tights t.ex. eftersom jag sitter o jobbar i köket. Spiller mjöl o grejer. Vissa saker är lite b...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards