Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Vetrinärbesök

Av Neta - 30 januari 2018 01:13

Vi hittade en knöl på sidan av Skruttans kropp i helgen. Den hade spruckit och varade. C tyckte också att hon kände en till. Hon ringde vetrinären här i vår by i morse och vi fick en tid redan idag. Kaniner får ju lätt tumörer så vi var nog alla inställda på att det var så och med tanke på hennes ålder var vi nog inställda på det värsta.
Hon är ju alltid lös men har sina platser, buren är alltid öppen och där har hon sin toa i ett hörn. Hon brukar hoppa in och lägga sig på sitt hus därinne flera ggr per dygn. Sitter vi i vardagsrummet ligger hon på sin matta under en bänk och är vi köket har hon en matta där med.
Föreställ er vår lättnad när det bara var en böld, ja eller två då varav den ena var infekterad, i övrigt var hon i topptrim och C som var med fick bara beröm. Väl omhändertagen, Fina tänder, bra päls, bra vikt, pigg och söt. Det sista visste vi ju. Haha! Sen är hon väl Sveriges mest bortskämda kanin men det sa hon inte.
Bölder är lätt att behandla så nu ska hon få antibiotika och vi ska tvätta såret 2 ggr om dagen. Lätt nu när pälsen är borttagen från området. Tillbaka nästa onsd då ska dom kolla om den andra kräver behandling också men hon trodde inte det. Troligen är det ett halmstrå som hon stuckit sig på som förorsakat den. Så nu har vi lagt gamla frottehanddukar på halmen i buren.
Tack och lov för försäkringen också. Dyrt är det ändå men hade gått på drygt det dubbla om vi inte haft den. Sen att vi hade kunnat köpa 3 kaniner för den summan det spelar liksom ingen roll. Hon är ju en medlem av familjen.

Läst en bok om dagen nu ett tag

Den här var bra, handlar om en tysk tjej från 1949 då kriget är över, sökt och jobbat i Sverige ett tag, far på vinst och förlust till lilla Krokom i Jämtland och söker upp en person. Innehåller romantik, spänning, dramatik och ett lyckligt slut. Läs den!

Gjorde ost & skonksås m pasta ikväll och C överraskade med efterrätt.

En kaka hon gör i micron med burkpersikor och glass.

Snöat ikväll och är så fint ute

Hoppas barna får snö på sportlovet, sen kan det töa. Inte som nu då det har varit grönt varannan dag nästan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards