Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 april 2021

Av Neta - 6 april 2021 22:36

Ingen snö men nån slags oväder på G tror min kropp och tyvärr brukar den ha rätt. Krypvärker i knäna. Kan inte hitta nåt bättre ord.

Sov till 9 i morse och då var det bara 2 gr ute. Så jag gick inte upp direkt utan låg kvar och läste tidningen och kollade runt lite. Måste säga att jag börjar ledsna på Twitter, så mkt politik, dom där vanliga inläggen om livet börjar saknas. Och hänger man inte med i politiksnacket, vilket jag inte är så sugen på att prata om där, då är man både en idiot och imbecill. Men då man inte hör nyanser och tonfall kan det bli mkt missförstånd, så jag har valt bort just sånt snack med några få undantag om det är nåt som gör mig riktigt förbannad.

Vi var några tanter som pratade, vi var spridda över landet, började med väderleksrapport och pratade om våra liv, barn, barnbarn, husdjur, blommor, mat och annat imbicillt. Jag tyckte det var lagom nivå och väldigt trevligt.
Men nån blev hotad, nån fick dickpicks, nån bytte jobb och kunde inte surfa dagtid så de försvann. Så nu kan det dröja timmar innan man får svar.
Lite tråkigt!

Facebook är jag inte lika mkt på heller. Pratar med familjen och några vänner på messenger och är kvar på insta, men börjar bli så mkt reklam där nu.
Nästan så man saknar forumen man var med på Dbd, Odla, Bendro och allt va dom hette. Men finns väl inga där nu.

Facebookgrupper kan man ju ha, Elle pratar med kompisar som är sjuka som hon på söndagar. Men jag har inte hittat nån direkt. Är dålig på att ringa folk också, det borde man göra oftare för när man väl kommer till skott kan det bli både långa och trevliga samtal.

Elle var in en sväng, vi åt lunch och började planera för en varm middag. Då kroknade hon plötsligt och skulle gå in och vila. Sen orkade hon inte komma tbx så blev en kall middag då det blev lite ont om tid till TVn då hon gav upp. Hon fick nån allergireaktion.
Jag känner också av min allergi, är så mkt pollen nu. Blir väl mer i blåst också. Rethosta i söndags följdes av en riktig pipandning på natten. Snuvig och rinniga ögon trots medicin.

Har handlat lite på nätet idag, decilitermått Haha! Men är van att ha i vissa speceriburkar och ett gäng i skåpet, nu hittade vi bara två då vi bakat lite i helgen. Saknar mitt rostfria för bara 1 dl men tror L fick det. Ska inhandlas ett nytt snarast.

Sen la jag en order på Delitea, brukar beställa tunga saker därifrån, kommer ju till dörren. Konserver och tunga specerier som socker, mjöl o sånt. Olja och annat i flaskor, sen tvätt o disk, rengöring o sånt. Sen kan man ju ta lite lättare saker när man ändå handlar för att komma upp i fri frakt. Tar några dar innan man får det men man får ha framförhållning.

Vill ha 2 sånna här. Små tomflaskor kan man ha i en kasse men de stora tar sån plats. Köper ju mineralvatten nu när vi inte kan dricka kranvattnet och blir många petflaskor. Ställer dom under kassen med mindre flaskor och burkar men så fort man öppnar ytterdörren far dom omkull och sprids över hallgolvet. Jag kommer inte fram till pantmaskinen med scootern heller så är beroende av att nån annan tar dom åt mig och det kan ju dröja veckor innan nån kan det.
Hittade den här på nätet hos HusvagnsSvensson men dom skulle ha 150kr i frakt. Dom kostar 69 kr styck så det blir ju mer än dubbelt för att få hem dom. Men finns ju fysiska husvagnsaffärer. Får be Leif kolla i nån sån kanske.
Köper Lidl iste i 1,5 lit på sommaren med och tänker att man kan ha dom i en sån med, när man väl öppnat plasten runt 6-packen ser det ju inte så trevligt ut. Kyler ju bara en i taget.
Ska kolla på biltema och jula med.

Men nu är det dags att gå ett varv och avveckla dagen. Fick min tidning idag så ska bläddra lite i den innan jag somnar.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards