Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Neta - 21 november 2012 22:53

I morgon är det en av dom största mat & umgåshelgerna i USA, Thanksgiving, något vi inte riktigt tagit efter här i landet, än   för det är väl bara en tidsfråga. Dom har gjort det till en långhelg med fredan som klämdag ungefär som vår Kristi Himmelfärdsdag och helg. Det är tydligen en stor readag i alla butiker på fredagen också. Så äts det kalkon och pumpapaj.

Ja lite kan man väl ta till sig det, tänka efter hur bra man egentligen har det och vad man kan vara tacksam över.

Jag är tacksam över mina 3 barn och 2 barnbarn, att mina barn växt upp till hedersamma medborgare som kan ta vara på sig själva och sina liv. Sköta sin ekonomi och är empatiska människor.

Jag är också tacksam över att jag har tak över huvudet, mat på bordet och många goa vänner. Att jag levt ett roligt liv tack vare dansen och genom den lärt känna så många härliga människor både på golven och bland dom som står på scenen.

Jag är också tacksam över mediautvecklingen som gör at jag idag kan hålla kontakt med alla vänner över hela landet trots att jag inte själv kan fara runt som tidigare längre.


  I morgon ska jag iaf försöka följa med och lyssna på dom här goa grabbarna, E ska på ett möte i stan så vi måste ändå in m bilen. Missar första timmen men C ska dit och får väl hålla ställningarna ;)


Mi o Ma var här idag, iofs var för sig men dom lyckosarna ska iväg till Turkiet på en minisemester i 6 dar. Såg på Ma hur sliten hon var och hon behöver detta sååå väl. Lyckosar där!   


Ja o ni har väl läst att Olle Jönsson i Lasse-Stefanz inte alls ska sluta, patetiska människa vad skulle du då dra igång allt det här för? Varför inte bara sjukskriva sig som vanligt folk om du nu var sjuk!

Hade nästan börjat se fram mot att kunna gå på LS.


  få höra Jocke på sin sax spela "Inga mattor" igen ( No matter what eller vad den heter)


Börjar hetta till bland TV-bönderna nu också, ja han från Ockelbo är ute o dansar för fullt med sin som jag antar han valt. Såg så ut idag iaf. Men skånepågen tror jag inte kan stadga sig, han måste nog kunna släppa mamma först. Ölänningen Kamel-Bengt ska ha synts ute med sin också har jag läst i en blogg och Klas verkar ju lycklig. Få se om det blir något bröllop i år.


Såg även Stalker på 3an ikväll, förstår inte hur man kan bli så besatt av en annan människa så man inte kan acceptera ett nej tack. Nästa vecka handlar det om en kille vi känner från dansen, en musiker, där stalkern i fråga faktiskt höll på förstöra Cs studentdag. Vi var helt enkelt tvungna att lägga av luren den dagen. Det efter att jag lagt en kommetar på killens sida på fejjan. Inte alls riktat mot henne elle dom men tydligen något som inte passade ändå. Lyckades finta bort henne dan efter genom att spela dum och oförstående. Sen dess har det varit tyst.


Ja det var lite för nu, ska plocka in det sista av lite tvätt här och sen krypa ner bland bolstren   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards