Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Neta - 31 oktober 2014 23:26

Måste få visa soluppgången i morse i stor bild först.

 

 

Ändå blir det inte lika vackert på bild som i verkligheten. Lyckades ju få tallen mitt i trädet som var så läckert mot den orange himlen. Helt avlövad siluett, få se om jag får till det bättre en annan morgon, men man måste ju bli kissnödig i rätt tid    för ni ska inte inbilla er att jag vaknar så där tidigt annars. I morse sov jag till 10 sen.


Åkte lite oplanerat med in till stan, E skulle bara simma så L o jag gjorde lite ärenden på Ö&B i Stenhagen. Fikade på coop och gick en liten vända där med.

 

Hittade en minipumpa för en 5a som C målade sen. Jag döpte den till Pumpernickel men hon tyckte den skulle heta Rutger   det var det pynt vi hade ikväll.

Hämtade E igen och åkte till Citygross. Käkade en toast o lite fika först och sen skulle vi handla, eller E skulle och jag bara komplettera med nåt. Mycket folk men gick bra att scanna.


 

Igår gjorde ju jag och C en massa popcornpåsar till alla småspöken idag, det har ringt på dörren hela em o kvällen och dom gillade att få popcorn. Vi fick till o med göra lite mer nu i kväll. Dom är ju så söta när dom kommer i sina utklädnader så jag dör. Verkar som popcorn inte är så vanligt nu, tror ryktet spred sig för så många som kom ikväll brukar det inte vara.


E hängde med hem och vi gjorde pizza, jag gjorde inbakade så fula så jag fotade inte ens men dom var goda.   Förberedde morgondagens mat lite också.


Vi ska på bomässan och runt till gravar, ute i danmark och till brorsans och minnesplatsen i Uppsala. På Ga Kyrkogården i stan brukar stadsmissionen stå och grilla hamburgare och sälja korv och det är marchaller längs precis varenda gång, så fint. Sen är man nog lite ruggig så maten måste gå fort. Tror E ska sova över i morrn också så vi kan ta ett glas vin till maten, va länge sen sist.


Blir mässtätt nu, fick ju "Mitt kök"-mässan av E när jag fyllde och den är nästa helg i Älvsjö, ska bli kul.

Nu ska jag avsluta här, skriver om mässan i morrn.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards