Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 oktober 2014

Av Neta - 29 oktober 2014 23:09

 

Tror det var förra året vi gjorde den här med borrmaskinen. Hade ambitionen att ta reda på köttet och prova pumpasoppa men det var för hårt att skära i. Räckte med den lucka vi skar ut på baksidan för att få ur kärnor och trådar. Där satte vi också ett stort värmeljus sen.


Pumpa och söta spöken är det enda pynt vi haft, aldrig anammat skräcktemat och tänker knappast göra det nu hellar. Tar knappt fram nåt i år heller tror jag. En unge kvar hemma och tror inte hon bryr sig, isf vet hon var lådan står   Kommer E vet hon det också.


Kanske skär jag ut en apelsin jag såg i nåt TV-program och sätter ute i höstplanteringen med ett värmeljus i. Orange paprika funkar också.


Såg i en matblogg hos nån kändis som var länkad på Twitter att där gjorde dom kanderade popcorn i påsar som dom gav alla som kom.

Perfekt den idén snor vi men struntar i kanderingen, en påse popcorn i var. Gör några stycken och går dom inte åt har ju popcornälskaren i familjen dom kvar sen då. Hon kanske rent av ska på fest vad vet jag. Vet att kompisarna i Karlholm vill att hon kommer, dom vars bröllop hon sjöng på i somras. Kan säkert gå åt lite popcorn där. Köpte iaf två påsar kärnor idag, det räcker väl ett tag.


Före och efter 

C är numera rödhårig, typ Molly Sandénrött, blev så himla bra. Var här uppe hos frissan och hon blandade två färger och fick det så bra. Lite ljusare upptill och mörkare i längderna. Klippte av nån dm och plattade det. Det är ju lockigt i morgon igen och jag tror inte hon står och plattar till vardags precis. Fin är hon iaf.


Kul nyhet också att äldsta (och enda) grabben blev lite övertalad på Tomas fest i lördags, min extrason som  fyller 40 idag. Hans syrra vill börja tävla i bugg igen så nu ska hon och J göra det. Såg på kulturnatten att de gamla gänget vars barn nu är tonåringar var på G i föreningen igen. Vet att C är lite sugen också, kanske hon ska haffa Tomas då   så blir det 2 syskonpar.

Kul iaf för nu kan man ju åka o kolla en o annan tävling då.


L kan knappt gå, började redan i torsdags då han bytte grupp på hjärtgympan, inte blev det bättre igår.   han går som en pigg 90-åring. Svår träningsvärk och stel som en staty. Idag var han dessutom ner och hjälpte E bära ner altangrejer och putsade hennes fönster. Kom en bild med nya lila gardinkappan i hennes kök, så fint så. I morgon ska han på gympa igen få se om jag får låna ut rullen.   


Jag hoppas ju också att det ska bli lite bättre nu iom regeringsskiftet och skifte i kommunen så jag kan få gå på min vattengympa igen också. Märks ju både på flås och vikt att man inte går där. Ska ligga på lite på vår sjukgymnast härute så hon får skriva en remiss. Saknar det så ini bomben. Så idiotiskt att utesluta alla som inte opererats och samtidigt dra in på det, helt kallt räkna med att vi ordnar själva. Jag och några till som måste ha hjälp är ju helt utan då. Fick ju gå på PRO:s bad men det var ju rena syjuntan i vattnet. Gick inte gympa med 12 st som bara ligger o flyter o snackar. Livrädda för jag skulle stänka ner dom i håret.

Inget kul att göra själv från ett papper heller, vill ju gå i en grupp med en ledare. Köra på lite, bli peppad att ta i och kanske börja på vattenspinningen igen.








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards